۰

6 توصیه دانشمندان هاروارد برای تربیت یک کودک خوب

ما می توانیم فرزندان خود را طوری تربیت کنیم که بتواند چگونگی مقابله با خشم، غم و نا امیدی را بیاموزد. در ادامه با اصول صحیح تربیت یک کودک خوب آشنا می شوید.
کد خبر: ۲۴۲۷۵۶
۱۱:۱۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: تربیت کودک شامل آموزش رفتارهای خوب و نشان دادن رفتارهای بد برای جلوگیری از انجام آن به کودک است.والدین باید با شناخت ویژگی های کودک خود شیوه های صحیح را در تربیت کودکان بکار ببرند. در این مطلب توصیه هایی کاربردی برای تربیت کودک خوب ارائه کرده ایم امیدواریم با بهره گیری از این روش ها کودکانتان را به خوبی تربیت کنید.
برای تربیت یک کودک خوب چه اصولی وجود دارد

1-به کودکان خود آموزش دهید تا احساسات خود را کنترل کنند

خشم ، غم و نا امیدی می تواند جزئی از رفتار یک کودک باشد ؛ اما ما می توانیم فرزندان خود را طوری تربیت کنیم که بتوانند چگونگی مقابله با این احساسات و خشم را بیاموزند . البته زمانی که کودک آرام است از این روش ها برای آموزش کنترل خشم استفاده کنید . این روش ساده را به او بیاموزید :تنفس عمیق از طریق بینی و بازدم از طریق دهان ؛ اگر کودک شما آشفته است ؛ این کار را سه مرتبه با هم انجام دهید.

2- آموزش به عهده گرفتن مسئولیت اقدامات خود

پدر و مادر همیشه الگوی اصلی تقلید برای کودکان هستند و آنها همیشه رفتار آنها را دنبال می کنند در مورد اخلاق ، کمک به هم نوع ، جهان اطراف ما و مشکلات محیط زیست با کودک صحبت کنید و توضیح دهید که مسئولیتتان در قبال این مسائل چیست . و مهمتر از همه ، فراموش نکنید که مثال هایی که برای کودکان خود می آوریم باید مثال های رفتاری خود باشد یعنی خودتان آن کارها را اجرا کنید و با این کار کودکان را تشویق کنید.

3- کودک را به همدردی کردن و کمک به ضعیف ترها تشویق کنید

مسئله مهم ایست که کودک بتواند تنها با خویشاندان و دوستان بلکه با هر کسی که نیاز به حمایت دارد همدردی کنند . از او در مورد شرایط خاص بپرسید و احساسات او را جویا شوید ، به طور مثال زمانی که برای اولین بار به یک کلاس می پیوندد چه احساسی دارد و دوست دارد که دیگران با او چه رفتاری داشته باشند . با این کار متوجه خواهد شد که در قبال اینگونه افراد چگونه رفتار کنند . از او بپرسید برای بچه های که غذا ندارند چه کاری میتواند انجام دهد یا برای کسانی که خانه ندارد . در کل به او اجازه بدهید که نسبت به سن خود وارد مسئولیت های اجتماعی گردد.

4- کودک را سپاس گذار بار بیاورید

شرایط را طوری فراهم کنید که فرزندتان کلمات خوب را بیان کند و کم کم شروع به قدردانی از دیگران نماید. به طور مثال به او پیشنهاد کنید که مادر بزرگ خود را در آغوش گرفته و از او بابت غذای خوشمزه تشکر کند . یا از او بخواهید در کارهای خانه به شما کمک کند و در نهایت بابت این کار از او تشکر کنید . به هر حال تحقیقات نشان می دهند که افرادی که قدردانی را از دیگران دریغ نکنند افراد شاد و سالم تری از دیگران هستند.

5- اخلاق و رفتار را آموزش داده و ارزش های خانوادگی را برای کودکتان مشخص کنید

اکثر والدین به موفقیت کودکان در مدرسه و یا در ورزش بسیار حساس هستند اما چرا به رفتار و خلق و خوی کودک توجه نمی کنند . به صورت آشکار ارزش های خانوادگی را برای تعریف کنید و توجه کنید که عملکرد و رفتار کودک مربوط به رفتارهای خانوادگی است . آیا او با احترام رفتار می کنند ؟ حقوق همسالان و هم بازی های خود را رعایت می کنند ؟ عکس العمل در مورد کسانی که مرتکب سوءرفتار شده اند چگونه است ؟ و فراموش نکنید که کودک قبل از همه از شما الگو می گیرد.

6- زمان بیشتری را با کودکانتان سپری کنید

اگر تمام ارتباطات شما به گفتگو درباره ی نظم و انضباط محدود شود و در نتیجه بهترین معلم نخواهید بود . سعی کنید رابطه قابل اعتماد ایجاد کنید . باهم صحبت کنید و بازی کنید ؛ وقت خود را با هم بگذرانید .

برای گردش و بازی با هم به بیرون بروید و البته فراموش نکنید که نشان دهید چقدر دوستش دارید. و سپس کودک شما رشد خواهد کرد و مهربان و مهربان تر خواهد شد و به خوبی از عشق و احترام آگاهی پیدا خواهد کرد و توانایی این را پیدا می کند که این احساسات را با دیگران به اشتراک بگذارد.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: