۰

یک قرن بی عدالتی علیه مسلمانان در کاخ سفید

صرف نظر از اینکه کدام حزب و چه فردی پس از انتخابات ۲۰۲۰ در کاخ سفید حضور پیدا می کند، باید سیاست های سنگین و ناعادلانه علیه مسلمانان به چالش کشیده شده و شکست داده شوند.
کد خبر: ۲۴۲۶۳۲
۰۹:۲۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری کنونی آمریکا اولین سیاستمدار آمریکایی نیست که از دشمن نشان دادن و بدنام کردن خارجی ها اعم از عرب ها یا مسلمانان به عنوان یک تاکتیک انتخاباتی استفاده می کند.

دولت ترامپ هم اولین دولت در آمریکا نیست که سیاست هایی را به کار گرفته که بر این جوامع تأثیر منفی گذاشته است.

اما در حالی که ما شاهد اجرایی شدن چنین سیاست هایی در طول یک قرن بوده ایم، دوران ترامپ آنها را به حدی رسانده که بسیار خطرناک است و نوبت آن رسیده که با آنها مقابله شود تا شکست داده شوند.

در دهه 1920 در میان موج ساده انگاری که کشور را فرا گرفته بود کنگره آمریکا «مشرق عربی » را به لیست مناطقی که ورود مهاجران از آنجا به آمریکا ممنوع می شوند ، اضافه کرد.

در اوایل دهه 1970، دولت نیکسون «عملیات بولدر» را آغاز کرد - عملیاتی گسترده که برای نظارت ، نفوذ ، آزار و اذیت و اخراج دانشجویان عرب طراحی شده بود که در دانشگاه ها مشغول فعالیت های مطابق با قانون اساسی بودند.

اگرچه این عملیات به طور رسمی در سال 1975 خاتمه یافت اما نفوذ و نظارت «اف بی آی» بر گروه های دانشجویی فلسطینی تا اواخر دهه 1980 ادامه داشت.

دولت ریگان هم از نفوذ ضد عرب و به ویژه ضد فلسطینی حاکم استفاده کرد و اعراب را به عنوان حلقه ضعیف زنجیره آزادی های مدنی هدف قرار داد.

در دو پرونده مهم دادگاه دولت خواستار تغییراتی شد که حمایت از گروه های مشخص فلسطینی را جرم تلقی می كرد ؛ حتی در مواردی كه این حمایت محدود به فعالیتهای تحت حمایت اصلاحات اولیه بود.

مقامات دولت رایگان همچنین یک طرح شوم برای ساخت اردوگاه های بازداشت جمعی مخفی که ده ها هزار عرب را در صورت «وضعیت اضطراری ملی» در خود جای دهد ، ارائه دادند.

دولت کلینتون هم در طول مدت حضور خود دستورالعمل هایی را برای جرم انگاری گروه های حامی اعراب ارائه داد ؛ حتی زمانی که این حمایت ها محدود به فعالیت های خیرخواهانه مانند کمک به یک موسسه خیریه یا فروش روزنامه بود.

دولت کلینتون همچنین برنامه ای را ترتیب داد تا در پیشخوان های چک و کنترل فرودگاه ها مردان و زنان عرب نما را به طور منظم شناسایی شده و از خط بیرون کشیده شوند.

پس از حملات وحشتناک تروریستی 11 سپتامبر نیز دولت بوش به روش های متناقضی واکنش نشان داد.

از یک سو آقای رئیس جمهور آمریكایی ها را از جدا كردن عرب ها یا مسلمانان و نگاه بد به آنها منع کرد اما در همان زمان وزارت دادگستری سیاست هایی را اجرا کرد که دقیقاً همین کار را انجام دادند.

بلافاصله پس از این حملات وزارت دفاع آمریكا دست به اقدام علیه هزاران مهاجر عرب و مسلمان کرد و بسیاری از آنهااخراج شدند.

به دنبال این جریان دو فراخوان هم صورت گرفت كه در آن با هزاران عرب و مسلمان تماس گرفته شد و به آنها دستور داده شد كه برای مصاحبه با مقامات مهاجرتمراجعه کنند در حالی که برخی از کسانی که دعوت نامه دریافت کرده بودند شهروندان آمریکا شده بودند.

تمام آنچه در این دوران انجام شد ایجاد ترس و عدم اطمینان در جامعه و ایجاد سوء ظن نسبت به اعراب و مسلمانان در سطح گسترده در میان مردم بود.

آسوشیتدپرس در آن زمان فاش کرد که اعراب و مسلمانان در سراسر شهر نیویورک احساس خشونت و آسیب پذیری شدیدی به دلیل برنامه های جاسوسی از مسلمانان و مراکز اسلامی می کنند.

 

حتی دولت اوباما هم ثابت کرد که از اقداماتی که بر عرب ها و مسلمانان تأثیر منفی می گذارد ، مصون نیست.

در حالی که برخی از برنامه های دولت بوش علیه مسلمانان به ​​حالت تعلیق درآمده بود، اوباما تا پایان دوره نهایی خود رسماً آن را خاتمه نداد و پس از سال ها بحث داخلی برنامه ایجاد پایگاه اطلاعات مسلمانان در وزارت دادگستری خاتمه یافت اما با یک مأموریت امنیت ملی که به نیروهای نظامی اجازه می داد عرب ها و مسلمانان را در مرزها هدف قرار دهند و تحقیر کنند .

در حالی که اوباما ارتباط خود را با مسلمانان گسترش می داد ، اغلب این کارها به نام مبارزه با تروریسم انجام می شد و عملا همه تلاش ها برای ارتباط با مسلمانان را بی تاثیر می کرد.

آنچه باید از این بررسی روشن شود این است که سیاست های تبعیض آمیز که ناعادلانه عرب ها یا مسلمانان را در آمریکا هدف قرار می دهند با دونالد ترامپ آغاز نشده اند و به طور خودکار با تغییر در کاخ سفید خاتمه نخواهند یافت.

صرف نظر از اینکه کدام حزب در کاخ سفید حضور پیدا می کند، بالاخره باید این سیاست های سنگین و ناعادلانه به چالش کشیده شده و شکست داده شوند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: