۰

دستوری خوشمزه با کنگر فرنگی برای کبد چرب ها

کنگر فرنگی ذخایر چربی در بافت ها بخصوص کبد را به شدت کاهش می دهد، همچنین گفته شده پاکسازی کبد چرب با کنگر فرنگی از موثرترین روش ها است.
کد خبر: ۲۴۲۵۷۸
۱۳:۴۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: با ترکیب کنگر فرنگی با مواد دیگری که برای کبد مفید است کبد خود را نیز پاکسازی کنید، این امر از مشکلات عملکرد کبد، مانند کبد چرب جلوگیری می کند. کبد چرب یک بیماری است که باعث تجمع تریگلیسرید می شود.

هم چنین باعث التهاب سلولی و چربی های مختلف در این اندام همراه با چندین نشانه می شود. علاوه بر این، این امکان وجود ندارد که هیچ نشانه ای نداشته باشد و قربانیان آگاه نیستند که چه مشکلی رخ داده است.

به خواندن این بخش نمناک ادامه دهید تا در غالب دستور پخت 5 درمان طبیعی و اثرات کنگر فرنگی برای جلوگیری از این بیماری را بیابید، با این سبزی و دیگر مواد دارویی می توانید از این بیماری کبد جلوگیری کرده و سلامت کلی را بهبود بخشید.

فواید آرتیشو، کنگر فرنگی برای کبد چرب و سایر اعضای بدن:

کنگر فرنگی مزایای زیادی دارد از عملکرد کبد محافظت می کند و سلول های کبد را دوباره سازی می کند ، علاوه بر آن موجب تقویت صفرا و کاهش چربی می شود.
یک آنتی اکسیدان قوی است که از پیری جلوگیری می کند
سطوح بالای پروتیین را کاهش می دهد
مانع از بیماری های قلبی و عروقی می شود
عملکرد روده ای را بهتر می کند
از احتباس آب جلوگیری می کند
قند خون را کاهش می دهد

غذاهای مناسب برای پاکسازی کبد با کنگر فرنگی
سوپ کنگرفرنگی و زردچوبه :

سوپ ها از غذاهای تمیز کننده هستند که مواد مغذی زیادی را تامین می کنند و کالری کمی دارد که می توانید در تمام طول سال مصرف کنید. دستورالعمل زیر ترکیبی از کنگر فرنگی با کمی زرد چوبه است، زردچوبه برای کبد بسیار مفید و به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد برجسته است.
مواد لازم

2 عدد کنگر فرنگی
1 قاشق چای خوری زردچوبه
2 فنجان آب
نمک دریا برای چشیدن

طرز تهیه:

کنگر و زردچوبه را به مدت 30 دقیقه بپزید و سپس نمک دریا را به آن اضافه کنید. نیم ساعت قبل از غذا بخورید.

کنگر فرنگی کبابی با لیمو:

افرادی که کنگر را دوست دارند از طعم و خواص آن بیشتر از وقتی که کباب شده است سود می برند. اگر آن را در فویل آلومینیوم بپوشانید و حداقل 40 دقیقه بپزید، کافی است، به منظور طعم و پاکسازی بهتر کبد چرب، آن ها را با عصاره لیمو، فلفل سیاه، روغن زیتون و نمک دریایی ترکیب کنید، در نتیجه خوش مزه است و می تواند اشتهای شما را بیشتر کند.

سالاد کنگر فرنگی، تربچه، چغندر:

اگر برای روزهای گرم یک نسخه خنک نیاز دارید، سالاد کنگر فرنگی را امتحان کنید، آن را با دو جز دارویی که به جلوگیری از کبد چرب کمک خواهد کرد، ترکیب کنید. تربچه؛ تلخ و تند است و عملکرد کبد را بهبود بخشیده و در تولید صفرا کمک می کند. آن ها همچنین در ویتامین ث غنی هستند. می توانید برگ های آن را بخورید، که دارای خاصیت التیام و تمیز کنندگی است

چغندر قرمز:به درمان کبد چرب و دیگر بیماری های کبدی کمک می کند. این به خاطر آنتی اکسیدان آن ها است. همچنین مفید هستند زیرا به جلوگیری از اکسید کردن چربی ها کمک می کنند.

چای رزماری و کنگر فرنگی :

یک روش ساده استفاده از کنگر فرنگی، دم کردن برگ ها و ساقه های آن است. با این روش، می توانید مغز آن را نگه دارید تا بعدا آن را بپزید و از کل گیاه استفاده کنید. با این حال باید بدانید که طعم آن بسیار تلخ است. هم چنین می توانید آن را با رزماری ترکیب کنید.

با توجه به محتوای اسید اورسولیک، این گیاه دارویی از عملکرد کبد محافظت می کند. التهاب را کاهش می دهد و جریان خون را بهبود می بخشد و کلسترول را کاهش می دهد.

برگ کنگر و شیرتیغک :

اگر یک گزینه مناسب و سریع برای درمان کبد چرب می خواهید، می توانید یک مکمل ویژه بخرید. کپسول و یا قرص کنگر هضم مقادیر زیادی از غذاهای چرب را به طور کلی تسهیل می کنند. همچنین می توانید مکمل های قوی تری پیدا کنید که با گیاهان دارویی دیگر ترکیب می شوند. شیرتیغک درمان عالی دیگر برای بیماری های کبد است به خاطر خاصیت اصلاح آن است.

همچنین می توانید از زرد چوبه، بولدو ، قاصدک بهره مند شوید. به همین ترتیب، ویتامین ب 7 از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند. اگر مکملی را انتخاب می کنید، باید آن را تحت نظارت پزشک مصرف کنید.

مهم است که از برخی درمان های طبیعی که با داروهای خاص تداخل دارند آگاه باشید. همچنین داروهایی وجود دارند که نباید برای مدت زمان طولانی بدون وقفه مصرف شوند.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: