۰

اشتباهاتی که بعد از طلاق رخ می دهد

برخی از زنان و مردان بعد از طلاق رفتارها و کارهای اشتباهی انجام می دهند که موجب ایجاد آسیب های روحی روانی بیشتری در خودشان می شود.
کد خبر: ۲۴۲۴۸۴
۱۲:۳۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: همان طور که می دانید امروزه یکی از مشکلات جامعه طلاق بوده و بسیاری از خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است. این معضل اجتماعی عواقب روحی و فکری زیادی برای طرفین دارد.

در این بخش از خانواده پلاس نمناک نکات و مواردی به شما معرفی می کنیم که با اجتناب از آنها می توانید آشفتگی روحی و روانی پس از طلاق را کاهش دهید. قابل ذکر است که این موارد با در نظر گرفتن شرایط افراد مختلف عنوان شده است پس ممکن است توصیه ها با توجه به شرایط هر فرد برایش مفید باشد یا برعکس.

قول تغییر دادن:

قول تغییر دادن پس از داشتن فرصتهای متعدد برای انجام این کار، کارایی نخواهد داشت. کاری که می توانید انجام دهید این است که ابتدا روی خود تمرکز کنید و پس از اصلاح رفتار خود را نشان دهید. بنابراین آنچه را که هنوز نیستید قول ندهید.
خواهش و تمنا کردن:

اگر فرزند ندارید و این تلاش به خاطر فرزندتان نیست و از بی اطلاعی از احساستان نشات میگیرد باید متوقفش کنید. خواهش و تمنا کردن بعد از جدایی منطقی به نظر برسد اما دور از عقل است و می تواند منجر به بدتر شدن شرایط شود. با نمایش رفتارهای نیازمندانه، عزت نفس و ارزش خود را از بین می برید و با ایجاد احساس ناامنی به شدت احتمال آشتی را کاهش می دهید.

تقاضای دیدار مجدد:

بعد از طلاق فرد مقابل نمی خواهد شما را ببیند و این کار به عزت نفس شما آسیب می زند پس به هیچ وجه بعد از پایان رابطه چنین تقاضایی را مطرح نکنید چراکه حتی اگر او بپذیرد آنگونه که شما میل دارید نخواهد شد.
برنامه ریزی نکردن برای آینده:

زندگی پس از جدایی ادامه دارد و توقف نخواهد کرد پس شما هم باید همراه جریان زندگی برای آینده ی خود برنامه ریزی کنید. بعد از طلاق برای نوع شغل و زندگی، تامین هزینه ها، ارتباط با اعضای خانواده و ... برنامه ریزی کنید. تغییر ایجاد شده در زندگی شما نیازمند آمادگی و برنامه ریزی است تا آینده بهتری برای خودتان بسازید.
انتقام گرفتن:

اگر می خواهید مشکل تازه ای را برای خود ایجاد کنید و احتمال بازگشت دوباره همسر خود را کاملا از بین ببرید به انتقام گرفتن فکر کنید.

سرزنش خود:

سرزنش کردن خود یکی از اشتباهات بعد از جدایی و طلاق است. برخی افراد پس از طلاق و جدایی فهرستی از کمبودها، خطاها و اشتباهات خود را تهیه می کنند و به خود برچسب می زنند. سرزنش نمودن خود سبب کاهش اعتماد به نفس شما می شود پس نیازی نیست که شما هم اوضاع را بدتر از آنی که هست بکنید.
تمرکز بر روی اشتباهات:

شما از اشتباهات خود باید درس بگیرید اما روی آنها متمرکز نشوید زیرا فکر کردن به اشتباهاتتان تنها باعث می شود احساس بدتری داشته باشید و دیرتر بهبود پیدا کنید.
ایده آل دانستن فرد مقابل:

برای فراموش کردن فرد مقابلتان دست از کامل دانستن او و رابطه ای که با ایشان داشته اید بردارید. او و یا رابطه ای که با او داشته اید بی نقص نبوده و که بهتر است کمی به نواقص و مشکلات آن فکر کنید.

در مکان های مشترک حضور داشتن:

سعی کنید بعد از جدایی در مکان هایی که همسر سابق حضور دارد قرار نگیرید زیرا جز یادآوری خاطرات منفی و کینه چیز دیگری ندارد.
تماس گرفتن:

پس از طلاق و جدایی لزومی ندارد با او تماس برقرار کرده و صحبت کنید. در چنین مواقع با حفظ حریم و حرمت ها زندگی آرامتری داشته باشید.
ابراز عشق کردن:

بعد از جدایی و طلاق دیگر ابراز عشق معنایی ندارد و نشان دهنده ضعف و اشتباهی است که در طول زندگی مرتکب شده اید، بنابراین سعی کنید قبل از طلاق برای بهبود رابطه کاری انجام دهید.

در شبکه های اجتماعی افشاگری کردن:

یکی از کارهای نادرستی که برخی افراد پس از طلاق و جدایی انجام می دهند افشاگری و آبرو ریزی از همسر گذشته در فضای مجازی و حقیقی است که اصلا کار پسندیده ای نیست زیرا زندگی گذشته با تمام بدی ها و خشونت هایش به اتمام رسیده است.
دنبال کردن او در شبکه های اجتماعی:

بهتر است از دیدن پست های او در شبکه اجتماعی خودداری کنید زیرا با حسرت گذشته صدمه بیشتری به خود می زنید، زمانی که از همسرتان جدا می شوید همه چیز بین شما و او به پایان می رسد پس اجازه ندهید اینگونه اقدامات آسیب روحی روانی به شما وارد سازد.

زود وارد رابطه جدید شدن:

بعد از طلاق به خود فرصت دهید تا عواطف و احساستان به ثبات برسد و بعد وارد رابطه و ازدواج جدید شوید تا به این ترتیب انتخاب بهتر و مناسب تری داشته باشید.
توافق نکردن در صورت نیاز:

بزرگ ترین گروهی که از طلاق صدمه و آسیب می بینند فرزندان هستند پس اگر فرزند دارید و بعد از طلاق متوجه شرایط نگران کننده ی فرزند خود شدید در صورتی که شرایط موجود، تفاهم را طلب میکرد به این درخواست پاسخ مثبت دهید.

در چنین شرایطی باید با هماهنگی همسر سابق و فرزندان تان توافق کرده تا با در نظر گرفتن چارچوب ها و حریم ها، زمینه را برای باهم بودن دوباره فراهم کنید تا از پشیمانی هایی که در آینده رخ خواهد داد جلوگیری کرده باشید.

مقایسه کردن تجربیات خود با دیگران:

چنانچه بارها در مطالب مختلف خانواده پلاس نمناک عنوان شده است سعی کنید در هیچ مرحله ای از زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید زیرا همه افراد فراز و نشیب های زندگی را تجربه می کنند و جدایی یکی از آنها است. شما نمی توانید خود را با شخص دیگری مقایسه کنید، زیرا تجربه شما کاملا متفاوت خواهد بود و انگیزه و روابط دیگران را نمی دانید.
دوری از فعالیت های لذت بخش:

پس از گذشت مدتی از سوگواری برای عشق از دست رفته تان روال عادی زندگی را پیش بگیرید و از انجام فعالیت هایی که از آنها لذت می برید، اجتناب نکنید و برای جنبه فردی زندگی خود زمان صرف کنید.

دوری از افراد دوست داشتنی زندگی:

پس از جدایی شما به انزوا و تنهایی نیاز دارید اما پس از این مدت هرگز از کسانی که شما را دوست دارند و برای شما ارزش قائلند، دوری نکنید و خودتان را از توجه، عشق و حمایت آنها محروم نکنید و اگر حرف های آنان در مورد جداییتان آزار دهنده است، از آنها بخواهید که در مورد رابطه و جدایی شما حرفی نزنند.
یادگاری های عشق از دست رفته:

نگه داشتن یادگاری های عشق از دست رفته مثل عکس ها، هدیه ها، حلقه، وسایل تزیینی و ... خاطره رابطه ای که پشت سر گذاشته اید را در ذهن شما زنده می کنند و این بسیار دردناک است، اگر نمی توانید یادگاری ها را از بین ببرید، حداقل آنها را از دید خوتان دور کنید.

درخواست مشاوره از دیگران:

اگر از افراد مختلف مشاوره بگیرید، این امر می تواند شما را بیش از پیش گیج کند. داشتن گروهی از افراد که به شما گوش می دهند بسیار عالی است، اما اگر همه آنها سخنان خود را ارائه دهند، بسیاری از ایده های متناقض را خواهید شنید.
مقایسه افراد جدید با همسر سابق تان:

همان طور که قبلا گفته شد به خود فرصت دهید تا از لحاظ روحی و روانی آمادگی پذیرش یک زندگی جدید را داشته باشید تا هرگز حتی در ذهن خود همسر و زندگی فعلی خود را با گذشته مقایسه نکنید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: