۰

هشدار سازمان اسلامی آمریکا درباره سفر مسلمانان به فرانسه

شورای روابط آمریکایی اسلامی (CAIR) درباره سفر مسلمانان آمریکا به فرانسه هشدار داد و اعلام کرد: ممکن است آنها با خطراتی روبه‌رو شوند.
کد خبر: ۲۴۲۴۲۵
۱۶:۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شورای روابط آمریکایی اسلامی (CAIR) درباره سفر مسلمانان آمریکا به فرانسه هشدار داد و اعلام کرد: ممکن است آنها با خطراتی روبه‌رو شوند.

 این سازمان اسلامی سه‌شنبه، ۶ آبان، به مسلمانان آمریکا هشدار داد که به فرانسه سفر نکنند زیرا ممکن است در آنجا با خطر جانی و تبعیض روبه‌رو شوند.

این سازمان آمریکایی که مدافع حقوق مدنی مسلمانان این کشور است با صدور بیانیه‌ای در پایگاه اطلاع‌رسانی خود نوشت: در میانه کارزار ریاکارانه و خطرناک دولت فرانسه که با اسلام‌هراسی متعصبانه همراه است و قصد آن هدف قرار دادن مسلمانان، مساجد و سازمان‌های اسلامی این کشور است از سفر به این کشور خودداری کنید.

در این بیانیه به حمله نژادپرستانه با چاقو به دو زن مسلمان در پاریس و منع قانونی پوشش اسلامی به عنوان نمونه‌هایی از تبعیض و خشونت علیه مسلمانان این کشور اشاره شده است.

«نهاد عواد»، مدیر اجرایی این سازمان اسلامی، در این بیانیه از دولت فرانسه خواست که به تعصب غیرمنطقی، غیرقانونی و ریاکارانه علیه شهروندان مسلمان خود پایان دهد. هر کس در فرانسه باید حق داشته باشد که آداب دینی خود را به جا آورد و همه در سراسر جهان حق دارند که تصمیم بگیرند کدام محصول را خریداری کنند.

وی ادامه داد: فرانسه در حالی كه مسلمانان این کشور را به خاطر بیان آزادانه عقاید خود مجازات می‌كند، نمی‌تواند از فضیلت آزادی دم بزند و نمی‌تواند در حالی که از کشورهای اسلامی می‌خواهد جلوی تحریم کالاهای فرانسوی را بگیرند خود را پرچمدار آزادی بخواند.

این سازمان اسلامی هفته گذشته از کمیسیون آزادی‌های دینی بین‌المللی ایالات متحده(USCIFR) خواست که در مورد کارزار در حال اجرای «مجازات جمعی» فرانسه علیه جامعه مسلمان این کشور و همچنین سابقه دیرینه فرانسه در تبدیل تعصب ضد دینی به سیاست دولتی تحقیق کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: