۰

۲۵ اخلال کننده نظام ارزی دستگیر شدند

رییس پلیس امنیت اقتصادی فاتب، از دستگیری ۲۵ نفر از اعضای اصلی معاملات فردایی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۴۰۷
۱۵:۰۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سرهنگ علی ولیپور گودرزی گفت: یکی از موضوعاتی که بازار ارز را ملتهب و قیمت‌های سکه، طلا و ارز را افزایش می‌داد، معاملات فردایی و تشکیل اتاق کاغذی بود. به صورتیکه عده‌ای سودجو با سرمایه اندک با تشکیل اتاق‌های کاغذی، معاملاتی انجام می‌دادند که صرفا روی کاغذ بود.

وی افزود: جلسه هم اندیشی بین دادسرای اقتصادی، پلیس و بانک مرکزی ایجاد شد و مقرر شد برخورد جدی با این افراد صورت گیرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: معاملات فردایی کاملا غیرشرعی و غیرقانونی هستند، زیرا طلایی جا به جا نمی‌شود و فقط ماوالتفاوت پرداخت می‌شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فاتب گفت: از هفته قبل، این موضوع بررسی و ۵ نفر از اعضای اصلی این اتاق‌ها شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۲۰نفر از اعضای مزتبط با آن‌ها را دستگیر کردیم. این افراد در فضای مجازی اقدام به معامله می‌کردند.

سرهنگ، ولی پور ادامه داد: این طرح با جدیت دنبال می‌شود و همه اعضای این باند‌ها دستگیر می‌شوند.

این مقام انتظامی درباره زمین خواری بیان کرد: دو نفر متهم متوالی پس از ۵ سال دستگیر شدند. این افراد هزار نفر شاکی دارند و چند قطعه زمین را به صورت جعلی به چند نفر فروخته اند.

سرهنگ، ولی پور با اشاره به کالای قاچاق گفت: در روز‌های اخیر، انباری با ۲۰۰تن تنباکو قاچاق ساخت ترکیه شناسایی و انبار پلمب شد. ارزش اموال کشف شده بیش از ۴۰ میلیارد تومان رسید.

وی درباره دارو‌های غیرمجاز افزود: کارگاهی در جنوب تهران شناسایی شد که با ماده اولیه دارو‌هایی ایرانی، دارو‌هایی برای درد مفصل ساخته و با برند‌های خارجی قصد فروش داشتند که دستگیر شدند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، این مواد اولیه کاملا غیرقانونی بود.

وی اظهار کرد: هر روز گشت‌هایی درباره احتکار کالا‌های اساسی داریم که هفته گذشته چند انبار روغن نباتی جامد بیش از ۲۲ تن کشف شد. همچنین با هماهنگی قضایی به فروشگاه‌ها ارسال می‌شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فاتب گفت: در سال جاری ۱۲۰ دلال ارزی شناسایی و دستگیر شدند.

منبع: MIZAN ONLINE
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: