۰

خرید ماشین چینی با 600 میلیون بودجه

کد خبر: ۲۴۲۳۸۵
۱۳:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: در سال‌های نه‌چندان دور ماشینهای چینی با قیمت مناسب خود و با هدف تنظیم بازار به ایران آمدند. قیمت مناسب این ماشینها در کنار ظاهر مناسب و امکانات رفاهی کم‌نظیر توانست تا حد زیادی ماشینهای چینی را در میان خریداران ایرانی محبوب کند. تاجایی‌که پس از خروج شرکت‌های اروپایی از بازار ایران، این ماشینهای چینی بودند که توانستند به‌طورکلی بازار ماشینهای خارجی ایران را تحت سلطه خود درآورند. اما چیزی نگذشت که موج گرانی عجیب‌وغریب ماشین در ایران، گریبان ماشینهای چینی را هم گرفت. به‌طوری‌که امروزه کمتر ماشین چینی را می‌توان یافت که بتواند هدف اولیه ورود ماشینهای چینی به بازار ایران را برآورده سازد.

خرید ماشین چینی با 600 میلیون بودجه

همین افزایش قیمت‌ها باعث شده که خریداران ایرانی، دست از خرید ماشینهای نو و صفرکیلومتر برداشته و به خرید ماشین کارکرده روی بیاورند. جایی که در آن می‌توانند با پرداخت مبلغی نسبتا کمتر، ماشین موردنظر خود را پیدا کنند. البته واضح است که خرید ماشین دست‌دوم نیز مشکلات و معایب خاص خود را داشته و خالی از دردسر نیست. بااین‌حال مدل‌های اخیر ماشینهای چینی شاید تفاوت چندانی با ماشینهای چینی نو نداشته و ارزش خرید بالایی داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله با کمک سایت خرید ماشین همراه مکانیک تصمیم گرفته‌ایم ماشینهای چینی را معرفی کنیم که در بازار ماشینهای کارکرده ایران با قیمتی حدود 600 میلیون به فروش می‌رسند.

هایما S5 توربو مدل 97

در بازار ماشینهای کارکرده در ایران، هایما S5 توربو مدل 97 با قیمتی حدود 650 میلیون به فروش می‌رسد. هایما S5 نسل سوم کراس‌اوورهای شرکت هایما اتومبیل چینی است که در ادامه راه هایما S7 به بازارهای ایران رسید. مونتاژ این ماشین در سال 1396 توسط ایران‌ماشین در ایران آغاز شد. اما شاید بتوان گفت که ادامه مونتاژ هایما S5 تا سال 99 برای ایران‌ماشین بسیار نفس‌گیر بود. چراکه در زمان ورود این ماشین به بازار ایران رقبای قدرتمندی مانند چری تیگو 5، جک S5 و هاوال H2 حضور داشتند. بااین‌حال باز هم می‌توان گفت که هایما S5 توربو ایران‌ماشین را در جایگزینی سوزوکی گرندویتارا سربلند نمود.
هایما S5 نیز همانند سایر کراس‌اوورهای هم‌دوره خود از یک موتور 1.5 لیتری برای تامین قدرت استفاده کرده است. هرچند که این پیشرانه در زیر کاپوت هایما S5 با فناوری توربوشارژ هم‌نشین شده است. این پیشرانه 1.5 لیتری قدرتی برابر 161 اسب بخار و گشتاوری حداکثر تا 223 نیوتن متر را برای هایما S5 توربو به ارمغان می‌آورد. یک گیربکس CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده گرفته است.

هایما S5 ماشین سنگینی به شمار می‌رود. به همین دلیل گیربکس و پیشرانه برای مواجهه با سربالایی‌ها توان کافی نداشته و درنتیجه ممکن است شما در این موارد دچار مشکل شوید. به‌علاوه در سرعت‌های بالا نیز نرمی فرمان تا حدی حس ناامنی را در شما القا می‌کند. بااین‌حال سیستم تعلیق نرم و سواری نسبتا چالاک با توجه به وزن بالا، از ویژگی‌های خوب هایما S5 است.

هایما S7 اتوماتیک مدل 97

هایما S7 اتوماتیک از نسل‌های اولیه کراس‌اوورهای هایما اتومبیل است که موفق به حضور در بازار ایران شد. این ماشین که از سال 94 تاکنون مهمان خیابان‌های ایران است، در ابتدا به‌عنوان نماینده ارزان‌قیمت ایران‌ماشین به بازار آمد. اما امروز هایما S7 اتوماتیک مدل 97 با قیمتی حدود 665 میلیون به فروش می‌رسد. می‌توان گفت که مدل 97 هایما S7 اتوماتیک آخرین نسل از این ماشین است. چراکه در این سال ایران‌ماشین به دلیل بازخوردهای منفی کاربران درباره ظاهر ساده و پیشرانه ضعیف هایما S7 اتوماتیک، تصمیم به توقف تولید آن گرفت. پیشرانه هایما S7 اتوماتیک یک پیشرانه 1.8 لیتری است که می‌تواند قدرت و گشتاوری حداکثر تا 170 اسب بخار و 230 نیوتن متر تولید کند. این قدرت که با یک گیربکس 6 سرعته خودکار در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد، هایما S7 اتوماتیک را در 10.5 ثانیه از صفر به صد می‌رساند.

چری تیگو 5 مدل 97

چری تیگو 5 از شاسی‌بلندهای خوش‌نام چینی در بازار ایران است. این ماشین که از سال 95 به بازار ایران آمده است، توانست با ارائه دو نسخه استاندارد و فیس‌لیفت توسط مدیران ماشین خیلی زود به جایگاه خوبی دست پیدا کند. چری تیگو 5 مدل 97 در بازار امروز ماشین ایران در بازه قیمتی 590 تا 640 میلیون تومان قرار می‌گیرد. چری تیگو 5 که رقیب اصلی هایما S5 و هایما S7 در بازار ایران است، قدرت خود را از طریق یک پیشرانه 2 لیتری تامین می‌کند.

این پیشرانه 4 سیلندر با کد SQR484F می‌تواند قدرتی برابر 139 اسب بخار و گشتاوری در حدود 182 نیوتن متر تولید کند. این نیرو که به‌واسطه یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک از نوع CVT در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد، می‌تواند قدرت کافی برای ایجاد یک شتاب 14 ثانیه‌ای را در این کراس‌اوور 1.5 تنی ایجاد کند. هرچند مصرف سوخت چری تیگو 5 در یک سیکل ترکیبی 9 لیتر عنوان‌شده است، اما مصرف بالای آن در مسیرهای شهری به نقطه‌ضعف اصلی این ماشین تبدیل‌شده است. همچنین فنربندی خشک و کشش نه‌چندان خوب در سربالایی‌ها نیز نارضایتی‌هایی را در میان کاربران در پی داشته است. بااین‌حال فضای جادار کابین و جعبه‌دنده اقتصادی، چری تیگو 5 را به یک ماشین خانوادگی خوب تبدیل کرده است.

خرید ماشین چینی با 600 میلیون بودجه

در این مقاله از همراه مکانیک تلاش کردیم تا شما را با مشخصات سه شاسی‌بلند محبوب چینی آشنا کنیم. همراه مکانیک یک تیم تخصصی است که در طی هفت سال کاری خود توانسته‌اند ماشینهای زیادی را کارشناسی و تعیین قیمت کنند. نتیجه این تجربه هفت‌ساله امروز در بزرگ‌ترین نمایشگاه ماشینهای دست‌دوم همراه مکانیک گرد هم جمع شده‌اند. جایی که شما می‌توانید تنها با وارد کردن مشخصات ماشین موردنظر خود و با یک کلیک ساده، به حدود قیمتی آن دست پیدا کنید.

به‌علاوه در سایت خرید ماشین همراه مکانیک می‌توانید به‌سادگی آب خوردن فرایند خرید ماشین دست‌دوم را انجام دهید. در این فرایند شما دیگر نیازی به جست‌وجوهای طولانی و تماس‌های مکرر تلفنی نخواهید داشت. بلکه می‌توانید همه‌چیز را به کارشناسان همراه مکانیک سپرده و تا هفت روز پس از خرید خود نیز ضمانت جبران خسارت را دریافت کنید. این کارشناسان تمامی مراحل خرید ماشین کارکرده را به نمایندگی از شما انجام داده و حتی قرارداد موردنیاز برای خرید را نیز تنظیم خواهند کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: