۰

حمله به دو زن مسلمان و محجبه در فرانسه

«دیده‌بان اسلام‌هراسی» تلاش برای قتل عمد دو زن مسلمان محجبه در پاریس در پی حادثه قتل معلم فرانسوی را محکوم کرد و درباره حملات نژادپرستان علیه مسلمانان هشدار داد.
کد خبر: ۲۴۱۹۵۷
۱۲:۲۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «دیده‌بان اسلام‌هراسی» وابسته به دارالفتوای مصر در بیانیه‌ای، تلاش برای قتل عمد دو زن مسلمان و محجبه در پاریس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: چنین حملات وحشیانه‌ای بیانگر رفتارهای افراطی‌گرایانه و نژادپرستانه در قبال اسلام و مسلمانان است که با گفتمان‌های سیاسی جریان‌های تندرو تقویت می‌شود و این نشان می‌دهد این جریان‌ها فراموش کرده‌اند که ماهیت اسلامی در فرانسه یک ماهیت اصیل است و نه ماهیت برآمده از یک اتفاق و حادثه.

در ادامه بیانیه تأکید شده که مسلمانان فرانسه بخش جدایی‌ناپذیر جامعه هستند که به عنوان یک شهروند جامعه فرانسه مانند سایر شهروندان این کشور از حق و حقوق کاملی برخوردار هستند.

دیده‌بان اسلام‌هراسی پیش‌تر نیز درباره افزایش موج خشونت و حمله علیه مسلمانان این کشور و ادامه اتهام‌زنی به مسلمانان در رابطه با تروریسم هشدار داده بود.

در این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواسته شد تا ضمن همکاری در مقابله با تهدیدات افراطی‌گرایانه، راهبردهای روشن و شفافی را برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی وضع کنند.

دو زن مسلمان الجزایری‌تبار در نزدیکی برج ایفل با چاقو هدف حمله دو زن سفید‌پوست قرار گرفتند. پلیس این حمله را نژادپرستانه خوانده و اعلام کرد که تحقیقات در خصوص این حادثه در جریان است.

گفته می‌شود قربانیان این حادثه یک زن ۴۹ ساله و یک زن جوان‌تر به نام‌های «کنجا» و «عامل» و الجزایری‌تبار هستند که در هنگام وقوع این حادثه، یکی از آنها روبنده داشت.

پس از حادثه قتل معلم فرانسوی در حومه پاریس در هفته گذشته، فشار بر مسلمانان و سازمان‌های اسلامی این کشور به شدت افزایش یافته است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: