۰

کشور بدون پایتخت

آیا می‌دانستید در میان کشورهای جهان، کشور بدون پایتخت نیز وجود دارد؟ کشور سوئیس فاقد پایتخت است و شهر برن به عنوان یک پایتخت غیر رسمی برای برگزاری جلسات دولت در این کشور انتخاب شده است. در ادامه جزییاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۲۴۱۹۴۹
۱۲:۰۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: همانطور که اشاره کردیم سوئیس پایتخت رسمی ندارد. هنگامی که سوئیس در سال 1848 به یک کشور تبدیل شد، تصمیم گرفته شد تا هیچگونه پایتختی برای آن به طور رسمی تعیین نشود، اما این کشور به یک مرکزیت برای میزبانی از دولت فدرال نیاز داشت. قبل از سال 1848، زوریخ، برن و لوکرن در چرخش‌های دو ساله میزبان دولت فدرال بودند. اما در سال 1848، تصمیم گرفته شد تا شهر برن میزبان همیشگی دولت فدرال سوئیس باشد. از سوی دیگر اگرچه از برن به عنوان شهر فدرال و پایتخت یاد می‌شود اما سوئیس، هرگز شهر برن را به عنوان پایتخت رسمی خود نامگذاری نکرده است. در واقع به شکلی قانونی شهر برن به عنوان پایتخت سوئیس نبوده و اما عموم مردم این شهر را پایتخت سوئیس می‌دانند.

به طور کلی می‌توان گفت که این تصمیم زیاد هم بد نبوده و باعث شده تا بسیاری از خدمات مهم در سراسر کشور پراکنده باشند و تمرکز کشور بر شهر پایتخت نباشد. در نتیجه تمامی شهرها از امکانات و خدمات خوبی برخوردار هستند و شهرهای مختلف با مرکزیت‌های مختلف فعالیت دارند. با این روش فعالیت‌های دولتی و سازمانی در شهرهای مختلف کشور سوئیس به شکلی عادلانه تقسیم شده است.

برن دومین کانتون پرجمعیت در سوئیس بوده و از سوی دیگر برن چهارمین شهر پرجمعیت سوئیس نیز به حساب می‌آید که حدود 1426565 شهروند را در خود جای داده است. کشور سوئیس دارای سه زبان رسمی فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی بوده و زبان رسمی مردم برن زبان آلمانی است. برن یک مرکز تاریخی نیز به حساب می‌آید که در سال 1983 این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. طبق افسانه‌های محلی، بنیانگذار این شهر پس از شکار اولین حیوان یعنی شکار یک خرس در این شهر، نام آن را از Bear ایده گرفت و نام برن / Bern را برای این شهر انتخاب کرد. اکنون خرس نمادی برای مردم سوئیس است. نکته جالب دیگر در مورد این شهر آن است که طبق شواهد باستان شناسی، تا قبل از قرن دوازدهم میلادی هیچ‌گونه سکونتی در مرکز این شهر وجود نداشته است.

منبع : دینو

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: