۰

ترکیب عالی زردچوبه ای برای درمان اگزما

اگزما یک بیماری پوستی شایع است که افراد برای درمان این عارضه راه های زیادی را در پیش می گیرند حال می خواهیم به درمان این بیماری با دردسترس ترین ادویه بپردازیم.
کد خبر: ۲۴۱۹۳۰
۱۰:۴۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

شیعه نیوز: آیا تا به حال پیش آمده از نتایج هر درمانی برای اگزما نا امید شده باشید ؟ اگزما که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می شود، یکی از بیماری های التهابی پوستی است که درمان آن دشوار است زیرا هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. در این بیماری، پوست دچار لکه هایی شده که ملتهب و خارش دار هستند و باعث ناراحتی های بسیاری می شوند.

حال، اگر به شما بگوییم که درمان موثر این بیماری در منزل تان پیدا می شود چه می کنید ؟ زردچوبه، که گیاهی دارویی برای درمان دسته ای از بیماری ها محسوب می شود، بومی آسیای جنوبی است و ترکیب فعال آن کورکومین است که حاوی خواص ضد التهابی و ضدمیکروبی عالی می باشد.

کورکومین به کنترل آنزیم های مسبب اگزما کمک کرده و درعین حال پوست آسیب دیده را بهبود می بخشد به همین دلیل است که از پودر زردچوبه در تعدادی از درمان های زیبایی نیز استفاده می شود. استفاده موضعی و خوراکی از محصولات کورکومین دار در بهبود سلامت پوست مفید می باشد. بااین وجود، مطالعات بیشتری در این باره لازم است.
اگزمای خفیف را در منزل با زردچوبه کنترل کنید

در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک روش های استفاده از زردچوبه به منظور مدیریت اگزما و خارش آن ذکر شده است :
روش اول:زردچوبه با روغن نارگیل

ترکیب زردچوبه با روغن نارگیل خالص بهترین است زیرا خواص ضدمیکروبی روغن نارگیل به شما کمک می کند تا از بروز هرگونه عفونت در لکه های اگزما پیشگیری کنید. همچنین اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل باعث آبرسانی به پوست و تسکین سریع خارش آن خواهد شد.

مواد لازم:

پودر زردچوبه ارگانیک ( ضد التهاب ) یک قاشق چای خوری
روغن نارگیل خالص ( ضد میکروب ) یک و یک دوم قاشق چای خوری

دستورالعمل:

ابتدا روغن نارگیل را به پودر زردچوبه اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست آید و سپس آن را به قسمت های آسیب دیده بمالید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید. می توانید این منطقه را با یک باند بپوشانید تا لباستان کثیف نشود و درنهایت پوست تان را با آب خنک شسته و خشک کنید.

این عمل را روزانه 2-3 مرتبه و طی 4-6 هفته تکرار کنید تا شاهد نتایج آن باشید.

روش دوم :زردچوبه با آب

از زردچوبه به تنهایی می توان برای کاهش التهاب اگزما استفاده کرد. تنها کاری که باید انجام دهید تهیه خمیر زردچوبه با آب است تا به پوست شما بچسبد.
مواد لازم:

پودر زردچوبه ارگانیک یک قاشق چای خوری
آب به مقدار کافی

دستورالعمل:

ابتدا زردچوبه را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیر چسبنده ای تشکیل شود و سپس لایه نازکی از آن را به منطقه آسیب دیده پوست خود بمالید تا لباستان کثیف نشود. به مدت 3-4 ساعت صبر کنید و درنهایت شستشو دهید. پوست خود را خشک کنید و از کمی روغن نارگیل استفاده کنید.

این کار را یک بار در روز، به مدت 4-6 هفته یا زمانی که پوست به حالت طبیعی برگردد تکرار کنید.

روش سوم:زردچوبه با سرکه سیب

زردچوبه و سرکه سیب می تواند ترکیبی بسیار عالی شود. آنزیم های یافت شده در سرکه سیب به عنوان عوامل ضد عفونی کننده و ضد میکروبی برای ازبین بردن علت اصلی اگزما عمل می کند. سرکه سیب همچنین با خنثی سازی PH پوست به کاهش خارش کمک خواهد کرد.
مواد لازم:

پودر زردچوبه ارگانیک ( ضد میکروبی) یک و یک دوم قاشق چای خوری
سرکه سیب تصفیه نشده و خالص (ضد التهاب) به میزان لازم

سرکه سیب
دستورالعمل:

ابتدا زردچوبه را در کاسه ای ریخته و مقدار کافی سرکه سیب را به آن اضافه کنید تا تبدیل به خمیری چسبنده شود. این خمیر را بر تمام مناطقی که خارش دارد اعمال کنید و به مدت 10-15 دقیقه صبر کنید. سرکه سیب باعث احساس سوزشی در پوست شما می شود اما این احساس به سرعت فروکش خواهد کرد.

درنهایت پوست تان را با آب سرد شستشو دهید و خشک کنید. اگراحساس خشکی در پوست خود کردید می توانید از مقداری روغن نارگیل خالص استفاده کنید. این روش را روزی 2 مرتبه ، به مدت 6-8 هفته برای کاهش خارش اگزما استفاده کنید.
روش چهارم:زردچوبه با شیر

ترکیب زردچوبه و شیر برای تسکین ناراحتی اگزما عالی می باشد. در حالی که زردچوبه میکروب های آلوده به پوست را از بین می برد، اسید لاکتیک موجود در شیر به عنوان یک ماده ضد التهابی برای کاهش قرمزی و خارش عمل می کند.

مواد لازم:

پودر زردچوبه ارگانیک یک و یک دوم قاشق چای خوری
شیر یک قاشق غذاخوری

دستور العمل:

ابتدا زردچوبه را با شیر مخلوط کنید تا خمیری نرم تشکیل شود. آن را بر روی لکه های اگزما اعمال کنید و اجازه دهید مخلوط برروی پوست تان خشک شود و در نهایت با آب شستشو داده وخشک کنید.

این عمل را روزی 2 بار ، به مدت حداقل 2 ماه تکرار کنید تا اگزما به طور کامل برطرف شود.
روش پنجم :زردچوبه با آلوئه ورا

چنانچه در مطالب قبلی بخش سلامت نمناک خواندید از آن جایی که اگزما سبب خارش پوستی می شود، ترکیب آلوئه ورا با زردچوبه می تواند تسکین فوق العاده ای ایجاد کند. آلوئه ورا سرشار از اسیدهای آمینه ای است که به آبرسانی و احیای پوست کمک می کند و همچنین باعث بهبود گردش خون در پوست می شود. زردچوبه و آلوئه ورا به عنوان ضدمیکروب برای درمان عفونت وکاهش التهاب عمل می کنند.

اگرچه ثابت شده است که زردچوبه به دلیل دارابودن کورکومین در درمان بیماری های پوستی مفید است اما توصیه می شود قبل از استفاده آن تست پچ را انجام دهید زیرا در بعضی افراد ممکن است باعث آلرژی شود.
مواد لازم:

ژل آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری
پودرزردچوبه ارگانیک یک قاشق چای خوری

دستورالعمل:

ابتدا زردچوبه و ژل تازه آلوئه ورا را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری نرم تشکیل شود و سپس آن را بر مناطق آسیب دیده اعمال کنید و اجازه دهید خود به خود خشک شود و در نهایت پوست تان را با آب گرم شستشو داده و خشک کنید.

این روش را روزی 2 مرتبه و به مدت 6-8 هفته تکرار کنید تا خارش ناشی از اگزما تسکین یابد.

روش ششم:زردچوبه با چریش

روش آخر و به همان اندازه موثر، ترکیبی از زردچوبه با چریش می باشد. می توانید برگ های چریش را خرد کرده و با زردچوبه مخلوط کنید تا یک داروی درمانی گیاهی برای اگزما تهیه شود. چریش مانند زردچوبه دارای خواص ضد میکروبی بسیار خوبی است که می تواند عفونت های مزمن پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان کند.
مواد لازم:

پودر زردچوبه ارگانیک یک قاشق غذاخوری
چریش یک قاشق غذاخوری

دستورالعمل:

ابتدا زردچوبه را در کاسه ای ریخته و برگ های چریش آسیاب شده را به آن اضافه کنید و خوب با یکدیگر مخلوط کنید و سپس خمیر تهیه شده را برروی لکه های اگزما اعمال کنید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید و درنهایت پوست تان را با آب شستشو دهید.

این روش را روزی 2 مرتبه تکرار کنید تا لکه های اگزما برطرف شوند.

نکاتی که باید به خاطر بسپارید :

هنگام ابتلا به اگزما، از صابون های زبر ولوازم آرایشی استفاده نکنید.
از پودر زردچوبه ارگانیک استفاده کنید زیرا پودر زردچوبه بسته بندی شده معمولا حاوی مواد نگه دارنده می باشد.
آب زیادی بنوشید تا پوست تان از درون مرطوب باشد.
همچنین می توانید از مکمل های زرد چوبه استفاده کنید اما قبل از استفاده، حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: