۰

جاذبه های گردشگری معروف ارمنستان

وقتی صحبت از سفر به ارمنستان به میان می‌آید، بسیاری از گردشگران ایرانی می‌توانند مراجعی عالی برای توضیح در مورد برترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان باشند؛
کد خبر: ۲۴۱۷۸۲
۱۵:۴۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: این نکته به خاطر سفرهای پرشماری‌ست که از ایران به مقصد ارمنستان انجام می‌شود. نزدیکی ارمنستان به ایران و امکان انجام سفری کوتاه‌مدت به این کشور، ایرانیان زیادی را از تجربه سفر به ارمنستان بهرمند ساخته است.

بدون شک تور ارمنستان که در سال‌های اخیر رونق گرفته است، می‌تواند تجربه‌ای دلچسب برای ایرانیان به شمار رود؛ چرا که نزدیکی ارمنستان به ایران و امکان یک سفر کوتاه مدت به این کشور، ایرانیان را از سفری دلچسب در یک تعطیلات دو یا سه روزه بهرمند می‌سازد.

اما بهتر است پیش از اینکه عزم سفر کنید، جاذبه‌ها و دیدنی‌های ارمنستان را به خوبی بشناسید و برنامه کاملی را برای سفرتان بچینید. در زیر چند جاذبه مهم تور ایروان معرفی شده‌اند که برای یک سفر ۳ روزه به کشور ارمنستان، کاملاً مناسب هستند؛
معبد گارنی

جاذبه های گردشگری معروف ارمنستان

این معبد یکی از جاذبه‌های معروف اطراف ایروان به شمار می‌رود و آب و هوای ییلاقی، آن را برای یک گشت نیم روزه تابستانی، بی‌نظیر می‌کند.

بنای عظیم معبد، از شکوه و جلوه خاصی برخوردار است و چشم‌اندازهای کوهستانی اطراف آن، گردشگران را مجاب می‌کند که برای این گشت، ساعت‌ها وقت بگذارند.
دره گل‌ها

جاذبه های گردشگری معروف ارمنستان

دره گل‌ها به نوعی زیباترین جاذبه طبیعی اطراف ایروان محسوب می‌شود و چشم‌اندازهای حیرت‌آوری را به گردشگران هدیه می‌کند؛

از سوی دیگر، در چند سال اخیر یک خط تله کابین مجهز در این محل گشایش یافته است و به کمک مناظر بی‌بدیل، گردشگران را از سفری آرام و پرخاطره بهرمند می‌سازد.
دریاچه سوان

جاذبه های گردشگری معروف ارمنستان

یکی از بهترین جاذبه‌های ارمنستان همین درپاچه سوان است؛

سالیان سفر با سال‌ها تجربه در برگزاری تورهای ارمنستان در مورد سوان می‌نویسد:
سوان، بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان و یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب‌شیرین جهان است. به جرات می‌توان گفت که این دریاچه زیباترین جاذبه گردشگری طبیعی ارمنستان است…
آب‌های تمیز و شفاف این دریاچه، دشت سرسبز و پر گُل کنار آن و کوه‌های پوشیده از برف که از دور دست دیده می‌شوند، منظره‌ای جادویی را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهند.
همچنین در این دریاچه گونه‌های مختلف آب‌زی وجود دارد و در قسمت‌هایی از آن، امکان ماهیگیری هم وجود دارد.
پارک دنیای آب

جاذبه های گردشگری معروف ارمنستان

یک پارک آبی بسیار بزرگ که در شهر ایروان قرار دارد و در زمینی به مساحت ۲ هکتار ساخته شده است. در این پارک آبی، هیجان شکل دیگری به خود می‌گیرد!

این پارک که به دو بخش سرپوشیده و روباز تقسیم شده است، از امکانات بی‌نظیری همچون برگزاری مسابقات آبی، اجرای موسیقی زنده، رستوران غذاهای دریایی و سرو نوشیدنی بهره می‌برد و می‌تواند یک شب خاطره‌انگیز را برای گردشگران ایرانی رقم بزند.
هزار پله

جاذبه های گردشگری معروف ارمنستان

مجموعه هزار پله که پست‌ترین نقطه شهر ایروان را به مرتفع‌ترین نقطه آن متصل می‌کند، می‌تواند برای یک گشت بعد از ظهری ۳ تا ۴ ساعته بسیار مناسب باشد.این مجموعه ۷۵۰ پله دارد و به همین خاطر به هزار پله معروف شده است. موزه‌ها و مجسمه‌های زیادی در اطراف هزارپله وجود دارند که بازدید عموم مردم از آن‌ها امکان‌پذیر است.

منبع : دلبرانه

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: