۰

وعده حفاظت از شهروندان کابل در اعلامیه‌های تبلیغاتی طالبان

شبه‌نظامیان طالبان که به دنبال استفاده از خشم عمومی به خاطر افزایش جرایم خشن در افغانستان هستند، پیشنهاد کرده‌اند که از شهروندان کابل در برابر دزدان و آدم‌ربایان مسلح، محافظت کنند.
کد خبر: ۲۴۱۷۶۴
۱۳:۵۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کمپین اعلامیه‌هایی که اوایل این ماه در مساجد کابل، پایتخت افغانستان منتشر شد، گفت که گشت‌های شبه‌نظامی با مجرمان مقابله می‌کند.

کابل شاهد افزایش نارضایتی از ناکامی دولت در مقابله با دزدی‌های گسترده، آدم‌ربایی و قتل است. هفته گذشته "اشرف غنی"، رئیس جمهور افغانستان گفت که معاونش "امرالله صالح" شخصا بر تلاش‌ها به منظور پاکسازی شهر- یک روز پس از آنکه گروهی از دزدان مسلح به دبیرستانی یورش بردند و گوشی‌های تلفن دانش‌آموزان را غارت کردند- نظارت خواهد کرد.

اعلامیه‌های طالبان که در شرق کابل و برخی تنها در فاصله حدود ۱۰۰ متری ایست‌های بازرسی پلیس رها شده بودند، مدعی شدند که جنگجویان طالبان از پیش‌تر در حال گشت‌زنی در برخی نقاط کابل بوده‌اند.

در این اعلامیه‌ها گفته شده بود: "ما قصد داریم گشت‌زنی امنیتی خود را در آن نقاطی از شهر که در آن‌ها بیشتر احساس خطر می‌کنید، افزایش دهیم".

تحلیل‌گران می‌گویند کمپین تبلیغاتی در مورد نفوذ طالبان در کابل اغراق کرده بود، اما نشان داد که آن‌ها در ناامید کردن مردم از دولت زیرک هستند.

ساکنان و فروشندگان به روزنامه تلگراف گفتند که بیرون آمدن بعد از تاریکی، بسیار خطرناک شده است و دولت را به خاطر ضعف در مقابله با جنایت‌کاران، مقصر دانستند. همزمان با خروج سریع نیروهای آمریکایی، ترس از جرم نگرانی از آینده را افزایش داده، خشونت فرو ننشسته و به نظر می‌رسد مذاکرات آزمایشی صلح متوقف شده است.

وعده‌های عدالت سریع در محوریت کارزار شورشیان طالبان علیه دولت بوده است. این جنبش در دهه ۱۹۹۰ پس از وعده سرنگونی جنگ‌سالاران یغماگر و باندهای جنایتکار آن‌ها، به قدرت رسید.

اما ساکنان کابل می‌گویند طالبان تنها اندکی بهتر از جنایت‌کارانی است که ادعای متوقف کردن آن‌ها را دارد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: