۰
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان:

شیوع اضافه وزن در بین دانشجویان

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: نتایج ارزیابی‌های اسکلتی، عضلانی و قلبی و عروقی شماری از دانشجویان حکایت از روند افزایش وزن در بین دانشجویان دارد.
کد خبر: ۲۴۱۷۳۷
۱۱:۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: محمدحسین علیزاده اظهار داشت: با پایش های به عمل آمده از آمادگی و انعطاف جسمانی دانشجویان، برخی دانشجویان دچار اضافه وزن شده اند.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون ۸۰ اتاق پایش تندرستی در دانشگاه های کشور راه اندازی شده است، ‌ابراز امیدواری کرد تعداد این اتاق ها تا پایان سال جاری به عدد ۱۰۰ برسد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با متفاوت دانستن اتاق های پایش تندرستی با اتاق های تندرستی، خاطرنشان کرد: در اتاق های پایش تندرستی، ارزیابی ساختار اسکلتی عضلانی، آمادگی قلبی،‌ عروقی و تنفسی همچنین سلامت روحی و روانی دانشجویان انجام می شود اما اتاق های تندرستی به وسایل ورزشی اختصاص دارد و دانشجویان در این اتاق ها ورزش می کنند.

علیزاده با بیان اینکه پایش تندرستی دانشجویان توسط افراد مجرب و آموزش دیده انجام می شود، افزود: در سال تحصیلی گذشته ۱۴ هزار دانشجو ارزیابی و مشکلات آنها شناسایی شد. در این زمینه همکاران سازمان امور دانشجویان با وجود شیوع ویروس کرونا برای حل مشکلات دانشجویان به آنها مشاوره تلفنی می دهند.

وی تاکید کرد: با وجود نیمه تعطیل بودن دانشگاه ها اما فعالیت های ورزشی سازمان امور دانشجویان تعطیل نیست. قرار بود المپیاد قهرمانی را برگزار کنیم که سال بعد المپیاد قهرمانی و همگانی برگزار می شود.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: