۰

جنایت جدید گروه تروریستی بوکوحرام در کامرون

گروه تروریستی بوکوحرام در جنایت جدید خود، سه نفر از روستائیان در شمال کامرون را کشته و پنج کودک را ربودند.
کد خبر: ۲۴۱۵۵۰
۱۳:۲۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،گروهی از تروریست‌های بوکوحرام در حمله به روستای «اودال» واقع در دورترین نقطه شمال کامرون و ۶ کیلومتری مرز این کشور با نیجریه، ۳ روستایی را کشته و ۵ کودک را ربودند.

«بوکار مژوا» شهردار «مایو موسکوتا» امروز یکشنبه، ۲۷ مهرماه، در این باره گفت: گروه تروریستی بوکوحرام حملات خود را علیه نیروهای امنیتی و شهروندان شمال کامرون و همچنین مناطق مختلف کشورهای نیجریه، نیجر و چاد افزایش داده‌اند.

بنا بر آمار سازمان ملل متحد، بوکوحرام تا کنون بیش از ۳۶ هزار نفر را در نیجریه به قتل رسانده‌اند. این درحالی است که تا کنون ۳ میلیون نیجریایی نیز از ترس حملات این گروه تروریستی از منازل خود گریخته و آواره شده‌اند.

بوکو حرام (به زبان هوسه به معنای: تحصیل غربی حرام است) یک گروه شورشی در شمال نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل شریعت اسلامی بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است. این گروه که در نیجر، چاد و شمال کامرون نیز فعال است در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی تأسیس شده و پیش‌تر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در سال ۱۳۹۴ با ابوبکر بغدادی بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی تغییر داد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: