۰

مراقب باشید دیگران از این طریق می‌توانند صدای شما را ضبط کنند

برنامه ها یا اپلیکیشن های موجود بر روی گوشی همراه برای ارائه بهترین عملکردشان دسترسی های مختلفی را درون تلفن همراه شما تقاضا می کنند اما ممکن است اطلاعات شما را هک کنند.
کد خبر: ۲۴۱۵۰۴
۰۹:۵۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: یکی از مهم‌ترین نکات در استفاده از تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی امنیت آن‌ها می‌باشد. آیا می‌دانستید که بعضی از برنامه‌های تلفن همراه تان می‌توانند صدای شما را بشنوند؟

برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های موجود بر روی گوشی همراه برای ارائه بهترین عملکردشان دسترسی‌های مختلفی را درون تلفن همراه شما تقاضا می‌کنند.

این دسترسی‌ها می‌تواند شامل لوکیشن یا مکان شما، میکروفن گوشی تان، دوربین، گالری و ... باشد که می‌تواند امنیت تلفن همراه شما را به خطر بیاندازد.

برای برخی از برنامه‌ها مانند برنامه تماس بسیار معمول است که دسترسی به میکروفن شما را تقاضا کند، اما برخی دیگر از برنامه‌ها مانند وی پی ان‌ها یا بازی‌ها یا برنامه‌های سرگرمی این یک امر عجیب به شمار می‌آید.

اگر شما به این برنامه‌ها دسترسی به میکروفن یا دوربین را بدهید در صورت نامطعن بودن برنامه ممکن است آن‌ها از شما دزدی کرده و اطلاعات شخصی تان را جمع آوری کنند.

برای مثال در عکس بالا می‌توانید مشاهده کنید که برنامه اینستاگرام چه دسترسی‌هایی را تقاضا می‌کند و شما می‌توانید این دسترسی‌ها را فعال کرده و یا آن‌ها را محدود کنید.

هرچند اپ‌هایی مانند اینستاگرام نسبتا از برنامه‌های دیگر امن‌تر بوده و احتمالا با آن به مشکلات کمتری خواهید خورد. البته باید اشاره کنیم که امنیت امنیت بوده و نمی‌توان با آن شوخی کرد.

اگر قصد دارید تا دسترسی برنامه هایتان را تغییر دهید و جلوی شنود از تلفن همراه تان را بگیرید.

منبع:طالب

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: