۰

هدیه شیخ زکزاکی به تولیت حرم امام حسین(ع)

شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر دربند شیعیان مظلوم نیجریه در جریان سفر چند روزه خود به کشور عراق و پس از بازدید از عتبات عالیات و زیارت چند تن از مراجع و علما این کشور در دیدار با شیخ عبدالمهدی الکربلائی به وی هدیه ای داد که واکنش جالب ایشان را در پی داشت.
کد خبر: ۲۴۱۴۶۵
۱۱:۵۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ ابراهیم زکزاکی در سال ۲۰۱۰ و در جریان سفر تبلیغی زیارتی خود به کشور عراق، پس از فراغت از زیارت عتبات عالیات و بازدید از بیوت برخی از مراجع و علما ضمن سفر به شهر کربلا در دفتر شیخ عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت الله سیستانی در این شهر حضور یافت و با وی پیرامون برخی از مسائل روز و آداب و روش های تبلیغ و اهمیت مسئله ترویج عقائد شیعی در بین شیعیان آفریقا و به ویژه شیعیان کشور نیجریه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بنا بر نقل قول یکی از همراهان شیخ زکزاکی که در آن سال ها مشغول تحصیل علوم دینی در عراق بوده، بعد از صرف ناهار شیخ زکزاکی از شیخ عبدالمهدی کربلائی درخواست کرد تا در کنار وی بنشیند، سپس جعبه ای را که در میان یک پارچه سبز پیچیده بود بیرون آورد و به نماینده آیت الله سیستانی هدیه کرد.

شیخ عبدالمهدی الکربلایی ضمن تشکر فراوان از شیخ زکزاکی هدیه وی را بسیار ارزشمند و غنیمت شمرد و در جعبه را گشود، در این حین متوجه شد که شیخ زکزاکی یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین نسخ خطی قرآن کریم نوشته شده توسط اجداد مسلمان خود را به وی هدیه کرده که این امر موجب شادی و شوق بسیار وی شد.

شیخ ابراهیم زکزاکی در مواجهه با این صحنه گفت: این نسخه از کلام الله مجید یکی از قدیمی ترین نسخ خطی قرآن موجود در سراسر قاره آفریقا می باشد که شجره نامه کاتب و افرادی که در حفظ این اثر کوشیده اند نیز در آخر آن موجود می باشد.

راوی میگوید: سپس هر دو آنها به نقد و بررسی اسامی موجود در پایان این نسخه خطی قرآن پرداختند که در نهایت این نتیجه حاصل شد که این کتاب متعلق به یکی از اجداد شیخ ابراهیم زکزاکی می باشد که خود از نوادگان بلافصل امام حسن مجتبی (ع) بوده است.

در پایان شیخ عبدالمهدی الکربلائی ضمن تشکر مجدد از شیخ زکزاکی برای اهدای چنین هدیه باارزشی خطاب به ایشان گفت: این هدیه آنقدر برای بنده با ارزش است که بر خود واجب میدانم ضمن حفاظت و صیانت از آن، سه روز متوالی را به شکرانه دریافت این پیشکش گرانبها روزه بگیرم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: