۱

حمله به گنجه شهر امامزاده ابراهیم بن باقر(ع) در قره باغ

در پی حمله موشکی نیروهای ارمنستان به شهر گنجه و کشته و زخمی شدن تعدادی از شیعیان آذربایجان، مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله، تاکید کرد: گنجه؛ شهر امامزاده ابراهیم بن باقر(ع)، است.
کد خبر: ۲۴۱۴۳۷
۱۳:۰۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در پی حمله موشکی نیروهای ارمنستان به شهر گنجه و کشته و زخمی شدن تعدادی از شیعیان آذربایجان، مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله، تاکید کرد: گنجه؛ شهر امامزاده ابراهیم بن باقر(ع)، است.

در پی حمله موشکی نیروهای ارمنستان به شهر گنجه و کشته و زخمی شدن تعدادی از شیعیان آذربایجان، این مجمع با محکوم کردن این اقدام، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: خبر حمله هوایی کشور ارمنستان به شهر گنجه که به خاطر حضور حرم مبارک امامزاده ابراهیم بن باقر(ع) مزین به نام شهر امامزاده است و کشته و مجروح شدن چندین تن از شیعیان غیر نظامی آن شهر موجب تاثر گردید.

این بیانیه می‌افزاید: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در راستای وظیفه ذاتی حمایت از حقوق شیعیان در جهان، این حادثه را که در شرایط آتش بس بین دو کشور انجام شده و همچنین حمله به غیر نظامیان بوده است، محکوم می نماید و برای جانباختگان آن طلب غفران الهی و برای بازماندگان این حادثه، صبر و شکیبایی آرزومند است.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را آغاز کننده درگیری و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغازکننده این درگیری دانست.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه ژوئیه (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود. دو کشور چندین دهه است که برسر مالکیت منطقه قره‌باغ دچار اختلاف هستند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
عبدالحسین‌مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
سلام‌چطور‌مجمع‌نمیداند‌‌‌کل‌کشور‌ارمنستان‌سرزمین‌شیعه‌بود‌که‌
موجود‌منحوس‌درآن‌ایجاد‌شده‌عین‌همان‌روند تاسیس‌اسرائیل
و‌حتی‌خونبارترو‌...پس‌شک‌نکنید‌مجمع‌فرمایشی‌است‌