۰

اثرات مثبت ویتامین E برای مردان

سطح ویتامین E در بدن مردان، ارتباط مستقیم با سلامت پوست، مو و باروری آنها دارد. مصرف ویتامین E دارای فواید بسیار دیگری است که اهمیت استفاده از آن را برای مردان افزایش می دهد.
کد خبر: ۲۴۱۴۱۳
۱۱:۴۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: ویتامین E ماده مغذی محلول در چربی است که به عنوان آنتی اکسیدان برای حفظ سلامت کلی بدن عمل می کند. ترکیبات طبیعی این ویتامین به دلیل خواص ضد چروک آن مشهور است، همچنین به عنوان ابزاری برای تحریک سیستم ایمنی شناخته می شود. با وجود این که این ویتامین در اقلام غذایی مختلفی از جمله آجیل، دانه ها، برخی روغن ها، غذاهای دریایی و سبزیجات در دسترس است، بسیاری از مردان برای تامین ویتامین بدن خود از مکمل ها استفاده می کنند.

فواید مهم و قابل توجه ویتامین E برای مردان
سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند:

در مطلب خواص ویتامین ای در بخش های قبلی گفتیم که آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E از آسیب سموم جلوگیری و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
از سرطان جلوگیری می کند:

ماهیت آنتی اکسیدانی ویتامین E می تواند رادیکال های آزاد را قبل از ایجاد استرس اکسیداتیو یا بیماری های مزمن خنثی کند که به نوبه خود منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان می شود.
بیماری های قلبی را کاهش می دهد:

ویتامین E از طریق سرکوب متابولیسم اسید آراشیدونیک، ترشح پروستاسیکلین را بهبود می بخشد، این منجر به کاهش تجمع پلاکت و بیماری های قلبی عروقی می شود.

با رادیکال های آزاد مبارزه می کند:

در بسیاری از مواقع قرار گرفتن در معرض آفتاب به دلایل مختلف ممکن است باعث تشدید رادیکال های آزاد شود که سمی هستند و به بافت سلول آسیب می رسانند. ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به مقابله با این رادیکال ها و جلوگیری از آسیب بیشتر عمل می کند.
اسپرم را تقویت و باروری را بهبود می بخشد:

ممکن است رادیکالهای آزاد به سلولهای اسپرم حمله کنند و باعث ناباروری شوند. ویتامین E با کاهش اثرات استرس اکسیداتیو در سلولهای اسپرم باروری طبیعی در مردان را باز می گرداند.
استقامت بدنی ایجاد می کند:

آسیب اکسیداتیو ناشی از ورزش اغلب منجر به خستگی می شود. ویتامین E ضمن کاهش آسیب ناشی از ورزش به بهبود قدرت عضلات کمک می کند و سطح انرژی را در بدن تحریک می نماید.

روند پیری را کند می کند:

اشعه ماوراء بنفش به پوست آسیب می رساند و همین امر موجب پیری پوست می شود. ویژگی محافظتی ویتامین E در برابر نور می تواند از چین و چروک، سوختگی و رنگدانه های پوست که همگی از علائم پیری هستند جلوگیری کند. همچنین می تواند رادیکال های آزاد پوست را از بین ببرد تا پوست جوان به نظر برسند.
زخم ها را التیام می بخشد:

بسیاری از تحقیقات ثابت کرده اند که پوست مرطوب واکنش بهتری در برابر زخم ها و اسکارها دارد و روند بهبودی و محو شدن علائم را سرعت می بخشد. ویتامین ایی منبع اصلی آبرسانی است، به همین دلیل بیشتر مردان باید از لوسیون های آغشته به ویتامین ایی استفاده کنند.
پوست سر را بهبود می بخشد:

ویتامین ایی جریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد، در نتیجه باعث سلامت فولیکول های مو می شود. همچنین با کاهش میزان استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد جذب شده در پوست سر، شکنندگی موها را کاهش دهد.

موجب کاهش ریزش مو و تقویت آن می شود:

استرس اکسیداتیو اغلب با ریزش مو در ارتباط است. ویتامین ایی با بهبود گردش خون در پوست سر از ریزش مو جلوگیری و رشد آن را تقویت می کند. ویتامین ایی همچنین توانایی ترمیم و بازسازی فولیکول های جدید مو را دارد تا موها را براق نشان دهد.
با آکنه مبارزه می کند:

مردان نسبت به زنان پوست چرب تری دارند که می تواند منجر به جوش های شدید و آکنه شود. برخی مطالعات نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از ویتامین E (همراه با ویتامین آ و روی) می تواند به کاهش علائم آکنه کمک کند.
سوال آقایان :چگونه از ویتامین E استفاده کنیم؟

6 الی 8 عدد بادام خرد شده را به اسموتی صبحانه خود اضافه کنید.
می توانید اسفناج یا کلم بروکلی را بخارپز کنید زیرا آنها سرشار از ویتامین ایی هستند.
برای بهره مندی از ویتامین ایی، روغن زیتون را به پوست خود بمالید یا برای تهیه غذا از روغ زیتون استفاده کنید.
برای جلوگیری از ریزش مو و رشد سالم مو می توانید از روغن ویتامین ایی استفاده کنید.
بادام خیسانده شده، منبع غنی از ویتامین ایی است، می توانید صبح زود و به صورت ناشتا از آن میل کنید.

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی:

ویتامین ایی 100٪ طبیعی است و هیچگونه عوارض جانبی ندارد. با این حال مصرف بیش از حد ویتامین ایی می تواند باعث حالت تهوع، سردرد، سرگیجه و مشکلات گوارشی شود. اگر فردی نسبت به این ویتامین حساسیت دارد باید کاملاً از مصرف آن پرهیز کند.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: