۰

کرم پودر گیاهی درست کنید

کرم پودر از آن دسته مواد آرایش است که مصرف مدام آن علاوه بر آنکه به پوست به شدت آسیب می‌زند، اعتیادزا هم هست.
کد خبر: ۲۴۱۳۴۲
۱۵:۰۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: اگر برای مدتی از کرم پودر استفاده کنید دیگر نمی‌توانید بدون آن از منزل خارج شوید اعتمادبه نفس خودتان را از دست می‌دهید و حس می‌کنید پوستتان وحشتناک است. برای اینکه به آن عادت نکنید و یا اجازه دهید پوستتان کمی خودش را ترمیم کند خودتان کرم پودر بسازید در این صورت هم پوستتان زیباتر و بهتر می‌شود و هم آرایش روزمره‌اتان را دارید.

همه می‌دانیم که در مورد پوست و آرایش حرف زدن اصلا شوخی‌بردار و ریسک‌پذیر نیست. اما آدمیزاد زاده عادت است و به هر چیزی عادت می‌کند. این کرم‌پودر ممکن است مثل خیلی از کرم‌پودرهای گران قیمت تمام خلل و فرج پوست را نپوشاند اما رنگ زیبایی دارد و کسانی که از رنگ پوست خود راضی نیستند می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین شما می توانید در این کرم پودر به سلیقه خود میزان رنگ آن را کم و زیاد کنید و مهمترین قسمت ماجرا این است که به پوستنان کمک کرده‌اید خودش را بازسازی کند. به زبان ساده هم آرایش کامل با کرم پودر دارید هم یک ماسک مقوی و مفید برای پوستتان.

مواد تشکیل دهنده این کرم‌پودر را همه در آشپزخانه دارند و تهیه آن آسانترین قسمت ماجراست.

ماده اصلی این ترکیب پودر دارچین است. همه میدانیم که دارچین برای پوست فوق‌العاده است اما بعضی‌ها به آن حساسیت دارند و یا مصرف آن روی پوست به عنوان ماسک باعث سرخی پوستشان می‌شود بنابراین قبل از هر چیز مطمئن شوید که این اتفاق برای شما نمی‌افتد. برای اطمینان می‌توانید مقدار خیلی کمی از این ترکیب را درست کنید و چند بار استفاده کنید تا از اثرات آن مطمئن شوید.
ترکیبات کرم پودر گیاهی

۱-پودر اروروت(یک نوع گیاه نشاسته‌ای) اگر از این پودر در خانه ندارید نشاسته ذرت را جایگزین کنید.

۲-یک قاشق غذاخوری برای پوستهای روشن و دو قاشق غذا‌خوری برای پوستهای تیره ترکیبی از پودر کاکائو، دارچین، جوز هندی همه اینها کاملا نرم ویک دست باشند

۳-روغن نارگیل، یا زیتون و یا جوجوبا هر کدام که مایلید. اما من برای عطر بهتر نارگیل را پیشنهاد می‌کنم.
طرز تهیه کرم پودر گیاهی:

ابتدا پودرها را باهم خوب مخلوط کنید تا ترکیب رنگی که دوست دارید به دست بیاید برای همین هم میزان دارچین و کاکائو را دقیق نگفتم تا به اختیار خودتان باشد و سپس با ۵ قطره روغن(هر کدام که مایلید) شروع کنید ترکیب را هم بزنید اگر میخواهید کرمتان چربتر باشد به اختیار روغن را قطره به قطره اضافه کنید.

می‌توانید روغن کمتر بزنید و به جایش قبل از مصرف از کرم مرطوب کننده استفاده کنید( کاملا سلیقه‌ای است پیشنهاد من تنها همان ۴ یا ۵ قطره کوچک است) بعد با فرچه رژ گونه از کرم‌پودر به صورتتات بزنید مواظب باشید زیاد روی فرچه پودری نشود با هربار فرچه را پودری کردن آن را کمی در ظرفش تکان دهید.
استفاده ازاین کرم‌پودر بستگی به سلیقه شما دارد اما به تجربه‌اش می‌ارزد به خصوص که ترکیبات آن خاصیت درمانی و تقویت‌کننده هم دارند.
طرز تهیه کرم زیبایی

موم عسل: ۱ قسمت
آب مقطر: ۲ قسمت
موم سفید: ۲ قسمت
گلاب: ۲ قسمت
لانولین: ۲ قسمت
روغن بادام شیرین : ۴ قسمت
کپسول ویتامین A و E: از هر کدام ۵ کپسول
موم عسل و موم سفید و لانولین را در روی بخار آب قرار داده و خوب مخلوط کنید تا رقیق شود و بعد روغن بادام شیرین را به آن اضافه کرده و بعد مایع را از روی حرارت برداشته و به آن آب مقطر و گلاب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه دوباره روی بخار آب قرار داده و سپس بگذارید تا سرد شود و بعد از سرد شدن ویتامین ها را به آن اضافه کنید تا کرم آماده استفاده شود.

منبع : میهنبد

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: