۰

منشور پیشنهادی مقتدی صدر درباره امنیت

مقتدی صدر با ارائه یک منشور پیشنهادی برای بازگشت امنیت به عراق درباره خطر مداخلات خارجی بر این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۲۴۱۳۳۲
۱۴:۱۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در صفحه توییتری خود نوشت: «من امروز برای نگارش منشورهای صلح تلاش می‌کنم که امنیت را به کشور و ملت بازگردانده و آن را از مداخلات خارجی دور و هیبت وطن را حفظ می‌کند».

مقتدی صدر در ادامه به 3 منشور اشاره کرد که شامل موارد زیر است:
-منشور تظاهرات مسالمت‌آمیز
- منشور جهاد ملی
-منشور اصلاحات سیاسی

صدردرباره منشور اول گفت که این منشور شامل شروط شرعی و قانونی و اجتماعی برای تظاهرات است٬ منشور دوم شامل قانونی برای قهرمانان حشد شعبی و گروه‌های مقاومت بوده تا آنها در مسیری حرکت کنند که مقاومت ملی کشور به دور از شهرت و پول و سیاست باشد و استقلال و حاکمیت کشور و دولت را حفظ کند.

رهبر جریان صدر عراق درباره منشور سوم خاطرنشان کرد که این منشور شامل شروطی برای اصلاحات سیاسی و برگزاری انتخاباتی پاک و ملی و صرف نظر از گرایش‌های فکری و مدنی است با کمک مردم است.

مقتدی صدر در ادامه خطاب به مردم عراق گفت که از منافع حزبی و طائفه‌ای دوری کرده و آن را بر منافع ملت مقدم ندانند. وی اشاره کرد که نباید به غیرنظامیان و هیئت‌های دیپلماتیک در عراق تجاوز شود.

رهبر جریان صدر هشدار داد که تا زمانی که دستانی از خارج بر ما حکومت می‌کنند و ملتمان از ترس و گرسنگی و بیماری و کمبود خدمات رنج می‌برند عراق در خطر است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: