۰

خواص درمانی آلو

آلو انواع مختلفی دارد و در اینجا به طور کلی از خواص مشترک انواع آلو از جمله آلو زرد، آلو‌سیاه، آلو ‌بخارا، آلوی‌بخارایی نام می‌‌‏بریم.
کد خبر: ۲۴۱۲۳۷
۱۴:۳۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: درخت آلو درختی از خانواده‌ رُزاسه و کوتاه قد است و ۴ تا ۵ مترارتفاع دارد. معمولا بدون خار است و ریشه آن زیاد عمیق نیست. انواع درخت آلو به‌صورت خودرو رشد می‌‌‏کنند و در جنگل‌های شمال ایران از بند گز تا گیلان و مناطق کوهستانی اطراف کرمانشاه و آذربایجان غربی و فارس دیده می‌شوند.

طبیعت آلو

نوع شیرین آلو طبیعتی سرد و تَر دارد، نوع ترش آن سردتر است و طبیعت برگ آن سرد و خشک است.

خواص درمانی آلو

– برای تقویت و ضعف بدن مفید است.

– در درمان مسمومیت‌های غذایی، گرفتگی عروق، نقرس و رماتیسم موثر است.

– دوره‌های قاعدگی زنان را تنظیم می‌کند.

– کسانی که دچار یبوست‌های مزمن هستند، می‌‌‏توانند آلو را صبح ناشتا بخورند.

– اگر آلو را قبل از غذاهای روزانه بخورید برای سردرد گرم، تب‌های صفراوی، تشنگی و حرارت دل و خارش بدن مفید است، و آشفتگی ناشی از صفرا را آرام می‌کند.

سردرد گرم، از نظر طب سنتی زمانی ایجاد می‌‌‏شود که گرمای بدن به هر علتی و به‌‌‏مقدار زیاد افزایش پیدا کند، مثلا بعد از قرار گرفتن در معرض افتاب به مدت طولانی، یا خوردن زیاد غذاهایی با طبع گرم، افزایش صفرا، اسشتمام عطرهای گرم و… علایم سردر گرم، ایجاد درد در جلوی سر و ناحیه پیشانی است، و ممکن است رنگ سفیدی چشم و چهره نیز زرد شود. خوردن آلو در درمان این نوع سردرد موثر است.

– آلو را خوب در آب نیمه‌گرم خیس کنید و بعد آن در تنظیف بپیچید و به دهان برفک زده کودکان بمالیدٰ، در بهبودآن بسیار موثر است.

– اگر آلو را در سرکه بخوابانید و به صورت ضماد بر بدن بمالید خارش بدن را برطرف می‌کند و جوش‌های خارش دار را درمان می‌کند.

– برگ درخت آلو را اگر دم کنید و بعد آب صاف کرده آن را بنوشید، ادرار آور، ملین و تب‌بر است.

منبع : میهنبد

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: