۰

تمام معایب و مزایای ازدواج با دختر پولدار

ازدواجی خوب است که طرفین از هر لحاظ با هم تناسب داشته باشند. اختلاف سطح مالی بین دو طرف احتمال بروز مشکلات را در زندگی آینده افزایش می دهد.
کد خبر: ۲۴۱۲۰۵
۱۱:۰۶ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

شیعه نیوز: ازدواج یک امر مقدس و مهم ترین تصمیم در زندگی هر فردی است، بنابراین جوانان باید در انتخاب همسر دقت کنند و با فردی ازدواج نمایند که معیارهای مهم برای ازدواج را داشته باشد.

متاسفانه امروزه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی معیارهای برخی از جوانان برای انتخاب همسر تغییر نموده و شاخص هایی مانند ثروتمند بودن جایگزین ارزش هایی مانند اخلاق و وفاداری برای ازدواج شده است.

ازدواج به خاطر پول یکی از اشتباه ترین انگیزه ها برای ازدواج است که مشکلات زیادی را برای هر دو طرف به وجود می آورد. در این بخش از خانواده پلاس نمناک به دلایل ازدواج به خاطر پول و آسیب های ناشی از آن پرداخته ایم.

دلایل ازدواج به خاطر پول

پول و ثروت در زندگی موجب رفاه نسبی می شود و بدون شغل مناسب و پول مشکلات زیادی برای زوجین پیش خواهد آمد اما پول ضامن خوشبختی نیست و با پول و ثروت به تنهایی نمی توان آرامش و اصول اخلاقی را به دست آورد. بسیاری از افراد تنها معیارشان برای ازدواج داشتن پول و ثروت طرف مقابل است، به چه دلیلی این افراد خواهان ازدواج با افراد ثروتمند هستند؟
تربیت خانوادگی

بسیاری از افراد که با ازدواج تنها به فکر پولدار شدن هستند، در خانواده ای با همین طرز تفکر تربیت شده اند. خانواده هایی که فرزندان خود را به صورت تک بعدی تربیت می کنند، باعث می شوند در آینده فرزندان شان نیز به صورت تک بعدی به ازدواج فکر کرده و پول را تنها معیار در انتخاب شریک زندگی در نظر بگیرند.

فرزندان این خانواده برای تامین رفاه مالی تنها قصدشان از ازدواج پولدار شدن است زیرا از همان کودکی والدین آنها با رفتارشان تاکید کرده اند پول در زندگی همه چیز است و افراد پولدار همیشه خوشبخت هستند.

وضعیت اقتصادی خانواده

یکی از عللی که برخی جوانان در ازدواج تنها به فکر پول هستند و معیارشان پول و ثروت طرف مقابل است، این می باشد که وضعیت اقتصادی خانواده آنها پایین است پس فرد برای جبران کمبودها به سمت ازدواج با همسری پولدار کشیده می شود.

بسیاری از جوانان تصور می کنند اگر با کسی ازدواج کنند که چندین خانه و ماشین دارد و همیشه از لحاظ مالی تامین باشند، می توانند تمام کمبودها و واقعیات ناخوشایند گذشته از جمله فقر و وضعیت اقتصادی نامطلوب خود را جبران کنند و به زندگی ایده آل خود برسند.
رسیدن به آرزو و رویا

بسیاری از جوانان برای رسیدن به آرزوهایشان صبر ندارند و تلاش نمی کنند بلکه می خواهند از راه سریعتر به آرزوهای خود برسند این افراد به سوی ازدواج با دختر یا پسر پولدار روی می ودند تا بتوانند با پول آنها به هر چه دلشان می خواسته برسند.

ازدواج به خاطر پول چه پیامدهایی دارد؟
نادیده گرفتن اصول اخلاقی طرف مقابل

افرادی که معمولا به دلیل پول و وضعیت مالی و مادی گرایی ازدواج می کنند، معیارهای اخلاقی و معیارهای مهم ازدواج در طرف مقابل خود نادیده می گیرند و این مسئله باعث می شوند اختلافات زیادی بعد از ازدواج بروز کند.

ممکن است شما پس از ازدواج دریابید همسرتان فردی بد دل، شکاک، بد دهان و بد اخلاق باشد. آیا می توانید با چنین فردی که پولدار است اما اخلاق ندارد زندگی خوبی داشته باشید؟

بروز اختلافات

متاسفانه در ازدواج هایی که تنها به خاطر ثروت صورت می گیرد، به دلیل اینکه زوجین با عشق ازدواج نکرده اند و به دلیل نداشتن شناخت کافی از هم با کوچک ترین اختلافی انگیزه ادامه زندگی کاهش می یابد و زندگی مشترک بسیار سخت می شود.

عدم استقلال مالی یکی از زوج ها باعث افزایش اختلافات میان زن و شوهر، تضعیف اعتماد به نفس، مداخلات زیاد خانواده ها و استرس های دائمی می شود.

مداخلات زیاد خانواده ها

در ازدواج هایی که تنها به خاطر ثروت صورت می گیرد، اغلب یکی از زوجین از لحاظ مالی در سطح بالاتری قرار دارد، بنابراین ممکن است خانواده این زوج در تصمیم گیری ها دخالت کرده و به دلیل اختلاف سطح اقتصادی خانواده طرف مقابل را سرزنش و تحقیر کنند.
جدایی

یکی دیگر از تبعات ازدواج به خاطر پول این است که اگر به هر دلیلی وضعیت مالی زوجین بر هم بریزد و مشکلات مالی برای آنها پیش آید، فردی که به خاطر پول ازدواج کرده انگیزه خود را از دست داده و با کوچکترین نوسانی در وضعیت مالی به اختلافات دامن زده و ممکن است حتی از همسر خود جدا شود.

عدم اهمیت به اختلاف سنی

افرادی که به خاطر پول ازدواج می کنند، اختلاف سنی در ازدواج را نادیده می گیرند اما بعد از اینکه زندگی مشترک خود را آغاز می کنند می بینند که طرف مقابلشان دنیای دیگری دارد و نمی تواند آنها را درک کند.
خیانت و سردی عاطفی

افرادی که به دلیل پول با فرد مقابل خود ازدواج می کنند، یک زندگی بدون عشق را تجربه خواهند کرد زیرا به همسر خود علاقه ای ندارند و اگر پول او نبود، انتخابش نمی کردند.

اینگونه افراد اصلاً متعهد نبوده و نمی توانند طرف مقابل را خوشبخت نمایند. به همین دلیل در زندگی با بروز اختلافات از هم سرد شده و گاهی بینشان طلاق عاطفی به وجود می آید و یا به سمت فرد دیگری رفته تا بتواند او را از لحاظ عاطفی تامین کند.

سخن آخر

برای داشتن ازدواج موفق پیش از هر چیز، خود باید به بلوغ فکری و هویت یکپارچه دست یافته باشید و تنها چنین فردی قادر است هدف صحیحی از ازدواج کردن داشته باشد و معیارهای صحیحی برای انتخاب همسر آینده خویش در نظر بگیرد و بر مبنای آن معیارها انتخاب مناسبی داشته باشد.

دقت کنید انتخاب همسر پیش از به وجود آمدن شناخت کافی و بر مبنای انتخاب های هیجانی، می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند؛ بنابراین مراقب هیجانات خود باشید و سعی کنید بعد از دست یابی به شناختی مناسب تصمیم گیری کنید.

ازدواج به خاطر پول و وجود اختلاف طبقاتی بین طرفین، آن ها را در آینده با مشکلات پیچیده ای روبرو می کند. در صورتی که با وجود مسائل مطرح شده تصمیم به چنین ازدواجی گرفتید، زمانی را به آشنایی اختصاص دهید و سعی کنید در این مدت درباره نوع تربیت خانوادگی، دغدغه ها، توقعات و انتظارات طرف مقابلتان، سطح ارتباطات و برخوردهای اجتماعی شان اطلاعاتی به دست آورید و حتما قبل از ازدواج به مشاور مراجعه نمایید.

منبع : نمناک

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: