۰

واکنش به درخواست واشنگتن از گروه‌های عراقی برای تحویل سلاح‌

محمد البلداوی، از اعضای ائتلاف الفتح در پارلمان عراق روز (دوشنبه) به درخواست وزارت خارجه آمریکا از گروه‌های عراقی برای تحویل دادن سلاح‌هایشان به دولت واکنش نشان داد و گفت که واشنگتن همواره برای بحران‌آفرینی در عراق تلاش می‌کند.
کد خبر: ۲۴۱۱۷۴
۰۸:۵۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، محمد البلداوی، از اعضای ائتلاف الفتح در پارلمان عراق روز (دوشنبه) به درخواست وزارت خارجه آمریکا از گروه‌های عراقی برای تحویل دادن سلاح‌هایشان به دولت واکنش نشان داد و گفت که واشنگتن همواره برای بحران‌آفرینی در عراق تلاش می‌کند.

محمد البلداوی تصریح کرد: درخواست وزارت خارجه آمریکا از گروه‌ها برای تحویل دادن سلاح‌هایشان گواهی بر مداخله در امور داخلی عراق و تلاشی برای تحمیل اراده آمریکا بر کشور است.

البلداوی تصریح کرد: دولت آمریکا صحبت‌های اضافی مطرح می‌کند که برخی آن را حق می‌دانند اما منظور از این سخنان امری باطل است، عراق هیچ درگیری یا مشکلاتی را به روی خود نمی‌بیند، مگر آن چیزی که دولت آمریکا از طریق دست نشانده‌ها یا سخنانش به پا می‌کند.

این عضو ائتلاف الفتح گفت: آمریکا در پیش و پا افتاده‌ترین مواضع در عراق دخالت می‌کند و تلاش می‌کند اینگونه نشان دهد که عراق را تحت کنترل دارد، در حالی که این آمیرکا است که بحران‌هایی را از طریق دست‌نشانده‌هایش ایجاد می‌کند و می‌خواهد نظام اجتماعی و سیاسی و امنیتی عراق را از بین ببرد، بهانه‌هایی را با استدلال کمک به مبارزه با تروریسم و خشونت می‌تراشد در حالی که تروریسم ساخته دست خود آمریکا است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: