۱

داروی ساخت انگلستان دارویی مرکب از زنجبیل، زردچوبه و فلفل سیاه علیه کرونا

اگر بگویند نام این دارو "کورکومکس" است و ساخت انگلستان، حتماً داروی معتبری است ولی اگر متخصص طب سنتی ، دارویی مرکب از زنجبیل، زردچوبه و فلفل سیاه تجویز کند، نگاه نازلی به او می کنند غافل از این که همان داروی انگلیسی هم دقیقاً از همین زنجبیل و زردچوبه و فلفل سیاه درست شده است، با این فرق که در بلاد فرنگ به زنجبیل می گویند Ginger که لابد خاصیت اش از زنجبیل بیشتر است!
کد خبر: ۲۴۱۱۰۹
۱۱:۵۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اگر بگویند نام این دارو "کورکومکس" است و ساخت انگلستان، حتماً داروی معتبری است ولی اگر متخصص طب سنتی ، دارویی مرکب از زنجبیل، زردچوبه و فلفل سیاه تجویز کند، نگاه نازلی به او می کنند غافل از این که همان داروی انگلیسی هم دقیقاً از همین زنجبیل و زردچوبه و فلفل سیاه درست شده است، با این فرق که در بلاد فرنگ به زنجبیل می گویند Ginger که لابد خاصیت اش از زنجبیل بیشتر است!

 آیا نوشیدن دمنوش های گیاهی به ما در برابر بیماری های کمک می کند؟ آیا خوردن سیر می تواند سیستم ایمنی بدن مان را تقویت کند؟ آیا سیاه دانه و عسل برای ما مفید هستند؟

این سوالات و صدها پرسش نظیر آن، به ویژه در دوران کرونا، بارها و بارها مطرح می شود و چون به حوزه طب سنتی مروبط می شود دو گروه افراطی در برابر آن، شکل می گیرند:
عده ای چنان به گیاهان و داروهای سنتی باور دارند که گویی درباره وحی منزل حرف می زنند و عده ای نیز چنان موضعی در مخالفت با آن می گیرند که گویا تمام ایمان در برابر تمام کفر، صف کشیده است!


واقعیت این است که گیاهان دارویی برای مدت هزاران سال، تنها داروهای در دسترس بشر بوده اند و در معالجه بسیاری از بیماری ها کارکرد خود را ثابت کرده اند. بی دلیل نیست که کتاب "قانون" ابوعلی سینا به مدت 700 سال در دانشکده های پزشکی اروپا تدریس می شده است. حتی چندی پیش نیز یک گروه 9 نفره از دکترهای داروساز اتریشی-مجاری از آکادمی طب سنتی اتریش به ایران آمدند تا دوره طب سنتی ایرانی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران بگذرانند.

جالب اینجاست که اگر دارویی در بسته بندی شیک، قیمت بالا و با برند خارجی در داروخانه ها عرضه شود، همه آن را می پذیرند ولی اگر محتوای آن دارو، با تایید متخصصان، به صورت دمنوش عرضه شود، عده ای در برابرش می ایستند و با عناوینی چون داروهای علفی تحقیرش می کنند. مثلاً اگر بگویند نام این دارو "کورکومکس" است و ساخت انگلستان، حتماً داروی معتبری است ولی اگر متخصص طب سنتی ، دارویی مرکب از زنجبیل، زردچوبه و فلفل سیاه تجویز کند، نگاه نازلی به او می کنند غافل از این که همان داروی انگلیسی هم دقیقاً از همین زنجبیل و زردچوبه و فلفل سیاه درست شده است، با این فرق که در بلاد فرنگ به زنجبیل می گویند Ginger که لابد خاصیت اش از زنجبیل بیشتر است!


در چند وقت اخیر، بر اساس پرس و جوهایی که از چندین پزشک داشته ایم، به این جمع بندی رسیده ایم که دمنوش هایی مرکب از "آویشن، بابونه گاوی، سرخارگل، پونه، زنجبیل و دارچین" و نیز خوردن "سیر" و "سیاه دانه و عسل"می تواند در فصل سرما به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. هر بار هم این را نوشته ایم، عده ای حمله کرده اند که چرا این خرافات را تحویل مردم می دهید؟!
نظرات این افراد محترم است و می توانند از این دمنوش ها و مواد غذایی میل نکنند ولی به خدمت همه دوستان عارضیم که اولاً آنچه نوشته می شود، مورد تایید چند پزشک (و نه صرفاً طبیب سنتی) قرار می گیرد، ثانیاً بسیاری از داروهای مدرن هم با همین گیاهان درست شده اند و ثالثاً هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان، محصولات گیاهی و از جمله دمنوش ها جزو تجویزات پزشکان است.

مدت ها قبل در عصر ایران ستونی داشتیم به نام "سوغات فرنگ" که خاطرات یکی از دیپلمات های ایران از اروپا بود. در قسمت نهم این خاطرات، آمده است که این دیپلمات بعد از آن که در پایتخت کرواسی به شدت سرما خورد، به بیمارستان زاگرب رفت و دکتر به جای آمپول پنی سیسلین و قرص و شربت، تنها چند دمونش گیاهی به او تجویز کرده بود .

بنابراین، داروهای گیاهی و دمنوش های سنتی و نیز برخی توصیه های عمومی مانند لزوم گنجاندن سیر در برنامه غذایی روزانه، خرافات نیستند بلکه بنا به تجربه چندین هزار ساله بشری و تایید پزشکی نوین، بخشی از فرایند درمان یا جلوگیری از بیماری هستند.

طب سنتی، پزشکی مدرن و تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا


البته ما نیز با کسانی که طب سنتی را در برابر پزشکی نوین قرار می دهند و کارهای نابخردانه ای مانند آتش زدن کتاب های پزشکی نوین انجام می دهند یا پزشکی جدید را سراسر توطئه می دانند و همه درمان ها را در طب سنتی جست و جو می کنند، مخالفیم.

طب سنتی در همان محدوده عملکرد دیرینه خود می تواند به ما کمک کند و از معالجه بسیاری از بیماری های پیشرفته و نوظهور، عاجز است. عمل های جراحی پیشرفته، شیمی درمانی ها، پرتو درمانی ها، داروهای شیمیایی خاص و نیز روش های درمانی مبتنی بر پزشکی هسته ای و ... دستاوردهای بی بدیل پزشکی نوین هستند.

مع الوصف، در کنار این کاخ عظیم و پرافتخار که دانش پزشکی بنا نهاده است، نباید از پیشینه پزشکی که همچنان در بسیاری از موارد کار می کند، غفلت کرد و تجربه تجمیع شده چند هزار ساله بشری در حوزه طب سنتی ملل را نادیده انگاشت. این، همان گزاره ای است که سازمان بهداشت جهانی نیز بر آن صحه گذاشته و از کشورهای جهان خواسته است احیای طب سنتی خود را در دستور کار پزشکی شان قرار دهند.

پس، طب سنتی واقعی، خرافات نیست، بخشی از علم و تجربه بشری است؛ خرافات، نادیده گرفتن آن است و نیز ندیدن جز آن.
از این رو ، در دوران کرونایی حاضر، در کنار محصولات پزشکی نوین، از آموزه های واقعی طب سنتی برای بهبود سیستم ایمنی بدن تان بهره ببرید. مهم تقویت بدن است در برابر ویروس، دعوای سنتی و مدرن اش را بگذارید برای بعد و از هر دو، نهایت بهره برداری را بکنید.

منبع: ASRIRAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
با تشکر از مطالب مفید و ارزنده
متاسفانه یکی از دلایل بی اعتمادی مردم از داروی ایرانی یا محصول ایرانی اینست که در مرحله اول خرید کیفیت ان با مرحله دوم و سوم و ‌... نفاوت بسیاری است
این داستان در قرص ک کپسول و شربت و ماشین و .... را همگان حس کرده و باعث دل شکستگی شده
اگر نه کدام آدم است که به کشور خودش باور نداشته باشد و افتحار نکند