۰

پرونده سازی پلیس پاکستان علیه شیعیان پس از اربعین حسینی

رئیس شورای علمای ایالت سند پاکستان نسبت به پرونده سازی علیه شیعیان شرکت کننده در مراسم اربعین و دستگیری آنان از خانه هایشان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۴۰۹۹۸
۱۱:۵۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

پرونده سازی پلیس پاکستان علیه شیعیان پس از اربعین حسینی

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام سید ناظر تقوی؛ رئیس شورای علمای سند پاکستان در کنفرانس خبری گفت، پس از اربعین حسینی در سراسر کشور و به ویژه در سند پلیس علیه شیعیان پرونده سازی کرده و عزاداران را از خانه هایشان دستگیر می کند.

وی در اعتراض به این رویکرد اظهار داشت: برگزاری عزاداری حق قانونی ما است و دولت هرچه سریعتر این عمل ضد قانونی را پایان دهد وگرنه در سراسر کشور تظاهرات اعتراض آمیز برپا خواهیم کرد.

در این نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین شبیر میثمی عضو ارشد شورای علمای شیعه پاکستان و حجت الاسلام والمسلمین سید باقر زیدی دبیر حزب مجلس وحدت پاکستان سند حضور داشتند.


شورای علمای شیعه، راه حل 16 ماده ای را براي برون رفت از چالش فرقه گرايي به دولت ارائه داد:
شورای علمای شیعه در پنجاب شمالی خواسته های 16 ماده ای را برای برون رفت از وضعيت فرقه گرایی و نا آرامي هاي مذهبي در پاکستان اعلام کرده و هشدار داده است که اگر این درخواست ها مورد توجه دولت و نهادهای مربوطه قرار نگيرد، پس از 18 اکتبر استراتژی اعتراض را اعلام خواهد کرد.

اين تقاضا نامه توسط حجة الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری ، رئیس ايالتي شوراي علمای شیعه در پنجاب شمالی در روز گذشته طي یک کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه مطبوعاتی راولپندی اعلام شد. حجة الاسلام سید جعفر حسین نقوی دبیر کل اين نهاد، حجة الاسلام غلام قاسم جعفری رئیس بخش ، مشاور حقوقی سید محمد هادی همدانی. اظهار بخاری و سایر علما و مقامات نیز در آن حضور داشتند.

سید سبطین حیدر سبزواری گفت: ناآرامی ها و اغتشاشات در طبقات مذهبی کشور طی دو ماه اخیر در بی ثبات سازی و ايجاد التهاب در فضاي اجتماعي کشور نقش داشته است. پس از دو دهه ، کشور يک بار دیگر به منجلاب اختلافات فرقه ای کشانده می شود. برخی از رهبران دینی ساده لوح تحت تأثير عناصر تکفیری قرار گرفته و موجبات گسترش اختلاف بین مکاتب اسلامی را فراهم آوردند. آنها تلاش مي کنند از طريق لايحه اي به اصطلاح حمایت از اسلام (لايحه تحفظ بنياد اسلام) اهداف منفی خاصی را تحقق ببخشند.

وی گفت: در همه این شرایط ، اگرچه شورای ملی هماهنگي، متحده مجلس عمل و سازمانهای مختلفی که برای وحدت در بین مسلمانان تلاش می کنند ، در تلاشند تا فضای وحدت و برادری در کشور بازگردد، اما تا زماني‌که مقامات دولتی و مسئوليت آن را بر عهده نگیرند، جلوي عناصر فتنه گر نمی توان ايستاد. نهادهای مسئول و صاحبان اقتدار، مسئوليت هاي واقعی خود را نادیده گرفته اند. در این شرایط، هر شهروند پاکستانی ناراحت و بی قرار است و بر سرمحرومي از حقوق و تجاوز به آزادی های مدنی اعتراض جدي دارد. ما طی دو ماه گذشته تلاش کرده ایم تا این ناآرامی های عمومی را از طرق مختلف به طبقه حاکم برسانیم اما هيئت حاکمه برای پایان دادن به این ناآرامی ها جدی به نظر نمی رسد.

حجة الاسلام سبزواری خواستار رفع تحریم های ناعادلانه دولت از علماء و خطباي معروف شيعه شد که به ناحق از سخنراني هاي مذهبي ممنوع شدند. او افزود: ازجمله آنها حجة الاسلام محمد سید تقی نقوی ، حجة الاسلام سید افتخار حسین نقوی ، حجة الاسلام مالک ایجاز حسین نجفی و آیت الله محمد حسین نجفی در منطقه راولپندی که ما ضمن محکوم کردن اين اقدام از حاکمان خواستار خواستار رفع سریع این ممنوعیت هستيم.

وی از دولت خواست مانع برگزاری مجالس، موکب ها و امامت جماعات و ساخت مساجد و مدارس در شهرک های جدید نشود.

وی در ادامه گفت شیعیانی که به عزاداری و سایر فعالیتهای مسالمت آمیز می پردازند تحت قوانین ظالمانه ای مانند برنامه چهارم قرار می گیرند و این روند باید متوقف شود.فرقه گرایی در رسانه های دولتی و غیردولتی از جمله شبکه های اجتماعی. پخش نوشته ها و مطالب ضد اعتقادات شیعه همچنان ادامه دارد ، بنابراین کسانی که از طریق رسانه ها تعصبات مذهبي را گسترش مي دهند، باید ممنوع الفعاليت شوند.

وی تصریح کرد که اگر اقدامات عملی درمورد خواسته ها انجام نشود ، مردم را برای اعتراضات مسالمت آمیز در بزرگراه ها مي آوريم. پس از مهلت تعیین شده تا 18 اکتبر ، وی گفت که اگر هیچ پیشرفت عملی در این خواسته ها حاصل نشود ، ما یک استراتژی اعتراض را اعلام خواهیم کرد.

در طي اين اعلاميه يکي از خواسته های شوراي ايالتي علماء آن بود که باید ناپديد شدگان بی گناه(توسط اطلاعات) فوراً رها شوند و يا پرونده هاي آنان همراه مدارک علیه آنها در دادگاه ها ارائه شود.

منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: