۰

مخالفان حکومت سعودی در تبعید، حزب تشکیل دادند

مخالفان حکومت عربستان به رهبری «یحیی عسیری» حزبی جدید با عنوان "حزب تجمع ملی" تشکیل دادند.
کد خبر: ۲۴۰۸۷۱
۱۱:۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مخالفان حکومت عربستان سعودی که در تبعید هستند در شکل‌های مختلف اعتراضات خود را بیان می‌کنند. آن‌ها در جدیدترین اقدام خود به تشکیل حزبی علیه حکومت سعودی روی آورده اند.

این حزب جدید با عنوان "حزب تجمع ملی" تشکیل شده است. آن‌ها هدف خود از تشکیل این حزب را به چالش کشیدن «محمدبن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی و نجات کشورشان عنوان کرده اند.

آن‌ها می‌گویند به دنبال استقرار دموکراسی در عربستان هستند. این حزب، نخستین حزب مقاومت ملی است که در دوران ولیعهدی محمد بن سلمان با مشارکت مخالفان حکومت تشکیل می‌شود.

هدایت و رهبری این حزب را «یحیی عسیری» برعهده دارد که یک فعال حقوق بشر عربستانی و مقیم انگلیس است. افرادی همانند مداوی الرشید، سعید بن ناصر القادمی، عبدالله عبدالله و عمر عبدالعزیز از اعضای اصلی و بنیانگذار این حزب و همگی از چهره‌های شناخته شده و مخالف حکومت سعودی هستند.

در بیانیه تشکیل این حزب تصریح شده است حکومت سعودی به صورت مستمر به نقض حقوق بشر و سرکوب، دستگیری و ترور مخالفان سیاسی و حذف آن‌ها مشغول است.

بنیانگذاران این حزب می‌گویند به دنبال دستیابی برای عدالت و رفع هرگونه تبعیض و رعایت برابری بین همه شهروندان هستند.

گفتنی است انتقاد‌های زیادی از وضع حقوق بشر در عربستان سعودی وجود دارد بویژه از زمانیکه محمد بن سلمان مسئولیت امور را برعهده گرفته است. وی در سال دو هزار و هفده، ولیعهد و وارث تاج و تخت سعودی‌ها شد.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: