۰

روش کاهش قند خون با تدابیر طب سنتی

ضماد هندوانه ابو جهل در کف پا، قند را به سرعت پائین مى‌آورد. این امر در واقع به‌واسطه تحریک و جذب «ماده» از سر دانسته شده است.
کد خبر: ۲۴۰۸۰۶
۰۹:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دیابت یا به اصطلاح قدیمى آن «دولاب کلیوى» در اثر نقص ترشح انسولین توسط لوز المعده عارض مى‌شود. در نتیجه مقدارى از قند اضافى از طریق کلیه‌ها دفع شده و گلوکوزورى را موجب مى‌شود. گاهى نیز با وجود افزایش قند خون، در ادرار قندى مشاهده نمى‌شود.

مرحوم دکتر عبدالله خان احمدیه یکی از افرادی بود که در زمینه طب سنتی تلاش‌های زیادی کرد؛ در اینجا بعضى از روش‌هاى درمانى و نسخ داروئى مرض قند را که در کتب قدیم ذکرى در موردشان نشده است و به تلاش مرحوم عبدالله خان احمدیه یافته شده است، می‌پردازیم:

1- قره قاط- میوه ریز ترش مزه ایست مانند زرشک که به‌قدر یک تا دو مثقال آن را دم کرده و مى‌خورند.

2- زالزالک- این میوه در برخى اثر خوب مى گذارد و از مقدار قند مى‌کاهد.

3- زعرور (ولیک)- میوه ریز و گردى است که قدرى از نخود کوچکتر بوده و درخت آن باغى و جنگلى است. این میوه دو نوع است، یکى مایل به قرمز و دیگرى سیاه و در جنگل‌هاى سواحل دریاى خزر زیاد دیده مى‌شود.

4- گیاه مشهور به شنگ که در کشتزارهاى گندم زیاد مى‌روید و در دفع مرض قند مفید و مؤثر است.

5- توت سفید، که طبیعت آن «گرم و تر» است و در دفع مرض قند مفید است.

در کسانى که طبیعت «سرد و خشک» دارند موافق و مؤثرتر است به‌خصوص اگر بیمار خوى عصبى نیز داشته باشد. (توت و برگ درخت توت سفید و حتى ابریشم از داروهاى مسکن اعصاب هستند. بویژه صمغ درخت توت که در درمان بیماریهاى روانى اثر بسیار زیادى دارد.)

6- سیاهدانه، طبعى «گرم و خشک» دارد، ازاین رو در بیماران دیابتى که طبیعتى «سرد و تر» داشته باشند مفید است.

7- خرفه و تخم خرفه گاه در طبائع «گرم» رفع دیابت را مى‌کند. نگارنده آن را بسیار مورد آزمایش قرار داده و مفید یافته‌ است.

8- تخم گشنیز در طبائع «گرم» براى دفع مرض قند اثر خوب دارد، زیرا تخم گشنیز باصطلاح «سرد» است.

9- تخم کاهو نیز در کم کردن شدت بیمارى قند مفید است. کاهو در دیابتى ها رفع عطش مى‌کند.

10- تخم یونجه را اعراب و مخصوصا مصرى ها بو داده و دم کرده و مى خورند که در دفع قند مؤثر و گاه قاطع است.

11- میوه سروکاشن را به تعداد ده دانه با تخم آن کوبیده و جوشانیده و مى‌خورند.

میزان قند را کاهش مى دهد. البته اثر این دارو در اشخاص و طبائع، مختلف است. در بعضى افراد بیشتر و در برخى کمتر اثر مى کند.

12- شلغم را با توجه به توصیه اى که حضرت على (ع) فرموده اند جهت تقویت و اصلاح مزاج بیماران بکار بردم. در مرض قند نیز آن را مفید و مؤثر یافتم. در بعضى افراد، قند موجود در ادرار خون را کاهش داد و از بین برد، در برخى بیماران آن را متوقف ساخت و در عده اى نیز مؤثر واقع نگردید.

13- ضماد هندوانه ابو جهل در کف پا، قند را به سرعت پائین مى آورد. این امر در واقع بواسطه تحریک و جذب «ماده» از سر دانسته شده است.

14- برگ زیتون را اخیرا بصورت دمکرده تجویز کردم. در برخى بیماران قند را کم کرد و در بعضى قند را برطرف و در عده اى هیچ مؤثر واقع نشد.

15- مایه پنیر بواسطه ماده مخمر خود اثر خوبى در بهبود مرض قند بیمارانى که داراى طبیعت «گرم» باشند دارد. مایه پنیر همچنین عوارض کبدى را درمان نموده و رفع خون ریزى بخصوص خون ریزى رحمى را مى‌کند.

16- مایه خمیرترش را پزشکان پیشین براى درمان دیابت مى دادند و نتیجه خوب مى‌گرفتند. نگارنده به بیمارى که دچار مرض جوع شده و هیچ داروئى در او اثر نمى‌کرد مایه خمیر مخلوط با دوغ کشک خورانیدم رفع بیماریش گردید و بهبود یافت.

17- شیر گاو و یا گوسفند چنانچه به میزان 10 سیر در روز نوشیده شود در کنترل قند بیمار دیابتى کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: