۰

خواص فوق العاده فلفل سیاه

فلفل سیاه میوه گیاه فلفل سیاه از خانواده Piperaceae است و به عنوان ادویه و دارو استفاده می شود.از زمان های قدیم، فلفل سیاه یکی از بزرگترین ادویه جات در جهان است. این گیاه فصلی نیست و بنابراین در طول سال موجود است.
کد خبر: ۲۴۰۷۹۳
۱۶:۲۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

خواص فوق العاده فلفل سیاه

شیعه نیوز: به دلیل خواص ضد باکتریایی آن، فلفل برای حفظ مواد غذایی استفاده می شود. فلفل سیاه نیز یک عامل ضد التهاب بسیار خوبی است.

شاید فلفل‌سیاه محبوب‌ترین ادویه جهان باشد که اصل آن به قاره آسیا برمی‌گردد. درحقیقت خاصیت ضد‌باکتریایی فلفل‌سیاه به اثبات رسیده است. فلفل‌سیاه ترکیباتی دارد که به حفظ انسجام DNA کمک می‌کند و محافظ آن درمقابل سرطان است. همچنین فلفل‌سیاه به تسکین مشکلات گوارشی کمک می‌کند و برای تولید اسید هیدروکلریک که به هضم پروتئین کمک می‌کند، به معده سیگنال می‌دهد.

همچنین به رفع سوء‌هاضمه، نفخ معده، اسهال و یبوست کمک می‌کند. فلفل‌سیاه ازطریق تعریق و دفع ادرار به پاک‌سازی بدن از سموم کمک می‌کند، لایه خارجی این فلفل، موجب تسهیل سوزاندن چربی در بدن می‌شود. فلفل‌سیاه حاوی منیزیم، آهن و ویتامین K بوده و منبع خوبی از فیبرهای غذایی است؛ اما یادتان باشد که این فلفل می‌تواند موجب تحریک دستگاه گوارش، سیستم ادراری و پروستات شود و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

منبع : میهنبد

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: