۰

درخواست۴۰ کشور جهان از چین برای احترام به حقوق مسلمانان اویغور

ده‌ها کشور از چین خواستند به حقوق شهروندان مسلمان خود احترام بگذارد.
کد خبر: ۲۴۰۷۴۲
۱۱:۲۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نزدیک به ۴۰ کشور جهان از جمله آمریکا، ژاپن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا از چین خواستند به حقوق مردم مسلمان در استان سین کیانگ و همچنین حقوق مردم هنگ کنگ توجه کند.

سفیر آلمان در سازمان ملل که از بانیان اصلی درخواست کشورهای جهان از چین است از این کشور خواست به حقوق اقلیت‌های نژادی و مذهبی همچون مردم اویغور و همچنین مردم تبت احترام بگذارد. در میان امضاکنندگان این نامه دو کشور بوسنی و آلبانی که جمعیت قابل توجهی از مسلمانان دارند نیز دیده می‌شود.

دراین نامه که در جلسه حقوق بشری سازمان ملل قرائت شد از چین خواسته شده دسترسی آزاد و فوری کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل را به استان مسلمان نشین سین کیانگ فراهم کند. در همین حال پاکستان به نمایندگی از ۵۵ کشور دیگر از چین حمایت کرد و از دیگر کشورها خواست شرایط بوجود آمده در هنگ کنگ را بهانه‌ای برای حمله به چین قرار ندهند.

آمریکا و کشورهای غربی چین را به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور و بیگاری کشیدن از آنها متهم می کنند. چین همچنین متهم به تخریب گسترده مساجد و گورستان‌ها در استان سین کیانگ است. آمریکا ماه گذشته میلادی تمام کالاهای تولیدشده به دست کارگران مسلمان در این استان را تحریم کرد.

چین همچنین به تحت فشار گذاشتن کشورهای دیگر برای امضای بیانیه در حمایت از این کشور متهم است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: