۱

گزارش جدید دیده‌بان حقوق بشر درباره رنج مسلمانان میانمار

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی جدید اعلام کرد، مسلمانان روهینجایی که از سال ۲۰۱۲ میلادی در کمپ‌های بازداشت روباز در استان راخین میانمار نگه داشته شده‌اند، هدف ظلم و ستم‌های سازمانی و نقض جدی حقوق بشر قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۴۰۴۳۱
۱۲:۰۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت:‌ حدود ۱۳۰ هزار مسلمان روهینجایی که از سال ۲۰۱۲ میلادی به دنبال کمپین ارتش میانمار برای پاکسازی قومی آواره شده‌اند، در این کمپ‌ها نگهداری می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: دولت میانمار شرایط بسیار نامناسب و ظالمانه‌ای را برای آوارگان روهینجا به وجود آورده که برابر با جنایت علیه بشریت، آپارتاید، آزار و اذیت و محرومیت شدید از آزادی است.

در این بیانیه آمده است: این گزارش با عنوان "یک زندان باز بدون پایان: بازداشت جمعی مسلمانان روهینجا در استان راخین میانمار" بر مبنای بیش از ۶۰ مصاحبه با مسلمانان روهینجا، مسلمانان کامان و فعالان انسانی تهیه شده و طی چند روز آتی منتشر خواهد شد.

دیدبان حقوق بشر از دولت میانمار به رهبری آنگ سان سوچی خواست تا تمامی محدودیت‌های تحرکی مستبدانه و خودسرانه علیه مسلمانان روهینجا، کامان و دیگر اقلیت‌های قومی را بر دارد و به رژیم آپارتاید علیه مسلمانان روهینجا در استان راخین پایان دهد.

دیدبان حقوق بشر با اشاره به اقدامات اخیر مقامات میانمار گفت: اقدام مسقف کردن این کمپ‌ها ظاهرا به منظور دائمی ساختن حبس و تفکیک مسلمانان روهینجا به نظر می‌رسد.

مسلمانان روهینجا که از سوی سازمان ملل به عنوان مردمی که بیشترین آزار را در جهان دیده‌اند، توصیف می‌شود، در سال ۲۰۱۲ میلادی با ترس شدید از حمله رو به رو شده‌اند.

به گفته عفو بین الملل، بیش از ۷۵۰ هزار آواره روهینجایی که اکثرا زن و کودک هستند پس از آغاز اقدامات سرکوب‌گرایانه نیروهای میانماری علیه این اقلیت مسلمان در اوت سال ۲۰۱۷ میلادی، از میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه برده‌اند و تعداد افراد آزار دیده در بنگلادش را به بیش از ۱.۲ میلیون تن رساندند.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
بنده دستم نمیرسد؛ خدایا خودت به داد مظلومین برس!