۰

افشای آخرین کلیپ صوتی دانشجوی سعودی از محاصره امنیتی دانشگاه

کاربران توییتر کلیپی صوتی از یک دانشجوی سعودی منتشر کردند که چند دقیقه قبل از بازداشت ضبط کرده بود که نشان می دهد دانشگاه توسط نیروهای امنیتی عربستان محاصره شده بود.
کد خبر: ۲۴۰۴۲۹
۱۱:۴۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، صفحه توییتری « بازداشت‌شدگان آزادی بیان» در عربستان یک کلیپ صوتی از «احمد عبدالناصر الحویطی» دانشجوی سعودی متعلق به قبیله الحویطات که چند دقیقه قبل از بازداشت او ٬در داخل دانشگاه شاهزاده فهدبن سلطان در تبوک ضبط شده بود را افشا کرد.

در این حساب کاربری نوشته شده این کلیپ صوتی آخرین صدایی است که الحویطی ضبط و آن را برای پدرش فرستاده بود.

احمد در این کلیپ می‌گوید که دانشگاه توسط نیروهای امنیتی محاصره شده است. بعد از ارسال این صدا٬ دانشجوی مذکور سعودی ناپدید شده و تاکنون خبری از سرنوشت او در دست نیست.

شماری از کاربران معتقدند که بازداشت احمد عبالناصر الحویطی در راستای کمپین امنیتی مقامات سعودی علیه اهالی قبیله الحویطات که در برابر ترک منازل خود جهت اجرای پروژه نئوم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مقاومت می‌کردند انجام شده است.

در این زمینه روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود برای اجرای پروژه رویایی محمد بن سلمان٬ 20 هزار سکنه به زور از این منطقه اخراج شوند.

در مارس گذشته سرویس‌های امنیتی عربستان «عبدالرحیم الحویطی» یکی از اهالی قبیله الحویطات را که نمی‌خواست منزلش را تحویل مقامات بدهد کشتند.

الحویطی پس از انتشار ویدئویی که در آن مخالفت خود را با کوچاندن قبیله‌اش به خاطر پروژه نئوم اعلام کرده بود، کشته شد. این پروژه یکی از مهم‌ترین طرح‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در چارچوب چشم‌انداز 2030 بود.

الحویطی همچنین از اقدامات محمد بن سلمان و رفتار مقامات سعودی انتقاد کرده و از کارشناسان حقوقی بین‌المللی خواسته بود تا وارد این ماجرا شوند.

در میان موجی از خشم و اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به کشتن وحشیانه عبدالرحی،٬ دولت سعودی شروع به نشر توییت‌هایی با مضمون اینکه وی یک تروریست بوده، کرد.

پس از آن نیز کاربران شبکه های اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد یک دختربچه 10 ساله حین تخریب منزل زیر آوار جان باخته است.

زمانی که تجهیزات سنگین از جمله بولدوزرها به دستور مقامات سعودی، مشغول تخریب خانه خانواده این کودک به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز بوده‌اند، نوره که خواب بوده، زیر آوار گرفته شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از این دختر و لحظه تخریب منزل خانواده وی، عصبانیت خود را ابراز کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: