۰

زن عضو داعش در آلمان به زندان محکوم شد

یک زن ۳۶ ساله عضو داعش در هامبورگ به سه سال و نیم زندان محکوم شد. به نظر دادستانی پشیمانی او از همکاری با داعش صادقانه نیست.
کد خبر: ۲۴۰۳۲۹
۱۳:۳۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دادگاه عالی هامبورگ همسر «دنیس کوسپرت» عضو فعال داعش را به سه سال و نیم حبس محکوم کرد.

«نوربرت زاکوت» رئيس دیوان کیفری گفت: عضویت زن ۳۶ ساله به نام «اومیمه» در گروه تروریستی داعش به اثبات رسیده است.

دادستانی برای زن چهار سال و ۱۰ ماه حبس تقاضا کرده بود.

طارق العبید وکیل مدافع اومیمه خواهان دو سال حبس تعلیقی بود. او در دفاعیه‌اش استدلال می‌کرد زمانی که دو همسر اومیمه در عملیات جنگی شرکت داشتند، این زن در قلمرو داعش تنها به امور خانه‌داری پرداخته است و نباید با او مثل یک تروریست برخورد شود.

اما به نظر دادستانی این توجیه بیشتر زنان داعشی برای گریز از قانون است. بیشتر آنها مدعی می‌شوند که در عملیات شرکت مستقیم نداشته‌اند، درحالیکه آنها به هرحال از تروریسم حمایت کرده‌اند.

اومیمه در بازداشت گفته است که با برخی از عملیات داعش موافق نبوده است اما او از سوی دیگر حاضر نشده درباره اعضای داعش اطلاعاتی بدهد، و این نشان می‌دهد که ادعای او مبنی بر پشیمانی باورپذیر نیست.

اومیمه، که ۱۹۸۴ در هامبورگ به دنیا آمده است، در آغاز ۲۰۱۵ با همسر سابق خود به نام نادر به قلمرو تحت تسلط داعش در سوریه سفر کرد. او به همراه سه فرزندش در رقه، که پایگاه اصلی داعش به شمار می‌رفت، اقامت گزید. به دنبال مرگ همسر سابقش در بهار ۲۰۱۵ او با دوست همسرش دنیس کوسپرت ازدواج کرد.

کوسپرت، که در آلمان خواننده رپ بود، در سال ۲۰۱۴ در سوریه به تروریست‌های داعش پیوست و در این گروه تروریستی به مقام‌های بالا رسید. آمریکا او را در لیست تروریست‌های تحت تعقیب قرار داده و گفته می‌شود که طی حملات هوایی در سال ۲۰۱۸ در سوریه به قتل رسیده است.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: