۰

سالگرد ارتحال آیت‌الله‌خویی در پاکستان برگزار شد

به همت جامعة الکوثر، اسلام آباد، بیست و نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی خویی برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۰۲۷۲
۰۹:۱۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سالگرد ارتحال آیت الله سید ابوالقاسم خویی زعیم حوزه علمیه نجف اشرف و ستاره بزرگ آسمان فقاهت، با ارادت و احترام فراوان برگزار شد.

به این مناسبت، برنامه هایی با هدف ادای احترام به خدمات آیت الله سید ابوالقاسم خویی در سراسر جهان از جمله در پایتخت پاکستان، اسلام آباد زیر نظر جامعة الکوثر، برگزار شد.

این برنامه با تلاوت قرآن کریم آغاز شد. سپس حجت الاسلام و المسلمین فدا حسین مطهری، استاد جامعة الکوثر و عالم مشهور دینی، در سخنانی گفت: آیت الله خویی با طلاب آن زمان بسیار فروتن بود، و مانند طلاب، عادی زندگی می کرد.

وی افزود: سخت کوشی همیشگی ایشان بود که خداوند متعال به ایشان مقام اجتهاد و مرجعیت عطا کرد، اما در زندگی ایشان تغییری ایجاد نکرد و همان ساده زیستی را دنبال کرد.

وی ادامه داد: ایشان مؤسسات علمی و آموزشی مختلف را در سراسر جهان تأسیس کرد یکی از مؤسسات آن، جامعة الکوثر است که وظیفه هدایت دینی ملت پاکستان را بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انور علی نجفی نیز در سخنرانی خود از آیت الله سید ابوالقاسم خویی، با احترام فراوان یاد کرد و گفت: آیت الله خویی زندگی ساده ای داشت و همواره همه را به آن تشویق می کرد. وقتی ایشان مرجع بود، فرزندانشان مثل یک طلبه عادی درس می خواندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انور نجفی با اشاره به خدمات آیت الله خویی، افزود: امروزه دانش دین در سراسر جهان از طریق شاگردان و کتاب های ایشان منتشر می شود. با تلاش ایشان، در همه کشورهای بزرگ جهان، مؤسسات زیادی برای خدمت به اسلام تأسیس شده اند که به طور مداوم امت اسلامی را هدایت می کنند. ایشان انقلابی در حوزه دانش ایجاد کرده است.

در این برنامه تعداد زیادی از علما، طلاب و بزرگان مذهبی شرکت کردند. این برنامه توسط جامعة الکوثر در سالن نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در اسلام آباد برگزار شد.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: