۱

تلاش برای اعزام ۵۰ خبرنگار به عراق در اربعین

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از تلاش برای اعزام تیم خبری به عراق به منظور انعکاس این حماسه عظیم در نبود زوار ایرانی خبر داد و گفت: طرف عراقی هنوز برای پذیرش اصحاب رسانه در اربعین اعلام آمادگی نکرده است.
کد خبر: ۲۳۹۸۸۵
۰۸:۵۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، هر ساله در ایام اربعین اصحاب رسانه از کشورهای مختلف به منظور نشان دادن راهپیمایی عظیم حسینی و خیل عاشقان اربعین به عراق اعزام می‌شدند؛ به طوری که سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از اهالی رسانه در ایام اربعین برای انعکاس این حماسه عظیم به عراق مشرف شدند.

امسال با بسته بودن مرزهای عراق به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، اعزام زائران به حماسه اربعین وجود ندارد. با این وجود ستاد مرکزی اربعین برای انعکاس حماسه اربعین در نظر دارد در صورت موافقت طرف عراقی، یک تیم رسانه‌ای اعزام کند.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه سفر به حماسه اربعین برای زوار خارجی امسال امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: اربعین تعطیل نمی‌شود و همچنان مردم عراق در مسیرهای مختلف به سمت کربلا مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ما هر سال در قالب تیم رسانه‌ای جمعی از اصحاب رسانه را به حماسه اربعین اعزام می‌کردیم، افزود: امسال نیز پیشنهاد دادیم در صورت موافقت طرف عراقی تیم رسانه‌ای برای انعکاس حماسه اربعین به عراق اعزام شود.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه اسامی ۵۰ نفر از اصحاب رسانه برای اعزام به اربعین اعلام شده است، گفت: طرف عراقی هنوز برای پذیرش اصحاب رسانه برای اربعین اعلام آمادگی نکرده است و همچنان در انتظار موافقت عراق و صدور ویزا هستیم. البته امسال رسانه ملی با توجه به شرایط کرونا از اعزام تیم رسانه‌ای به عراق در ایام اربعین انصراف داده است.

امسال با شیوع کرونا حماسه اربعین فقط برای ساکنان کشور عراق برگزار می‌شود و با بسته بودن مرزهای عراق امکان تشرف سایر عاشقان حسینی به عراق امکان‌پذیر نیست.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
اگر کرونا هست برای خبرنگار هم هست! مگر خود عراق خبرنگار ندارد یا مراسم را پخش نمیکند؟ یا شاید آنطور که برخی مایلند نه! وانگهی، برای مراسم حج چرا خبرنگار نفرستادید؟