۰

هند از اسلام هراسی در منطقه حمایت مالی می کند

نخست وزیر پاکستان گفت: دولت هند اسلام هراسی را حمایت مالی می کند.
کد خبر: ۲۳۹۶۶۹
۰۹:۳۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، نخست وزیر پاکستان گفت: دولت هند اسلام هراسی را حمایت مالی می کند.

عمران خان ، نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خود برای سالگرد سازمان ملل، اقدامات هند برای کنترل کشمیر اکثریت مسلمان را محکوم کرد.

وی افزود: ملی گرایی در هند، حامی نفرت و تعصب نسبت به اسلام است.
عمران خان تاکید کرد: اسلام هراسی در هند امروز حاکم است و این تهدیدی است برای ۲۰۰ میلیون مسلمانی که در آنجا زندگی می کنند. آنها معتقدند هند منحصر به هندوها است و دیگران شهروندان دارای حقوق برابر نیستند.
نخست وزیر پاکستان بارها از تصمیم نخست وزیر نارندرا مودی در ماه اوت گذشته در مورد اعمال محرومیت ها برای مسلمانان و وضع قوانین تبعیض آمیز انتقاد کرده است.
بنابراین گزارش، سرکوب امنیتی هند باعث اعتراضات بین المللی شد و کارشناسان مستقل منصوب سازمان ملل از دولت هند خواستند که اقدامی فوری انجام دهد.
در عین حال هند، پاکستان را به مسلح کردن و آموزش جدایی طلبانی که برای استقلال کشمیر از هند می جنگند، متهم می کند. پاکستان این اتهام را رد می کند و می گوید که پشتیبانی دیپلماتیک و اخلاقی انجام می دهد.
عمران خان ادامه داد: صلح و ثبات پایدار در آسیای جنوبی وجود نخواهد داشت تا زمانی که اختلاف کشمیر بر اساس مشروعیت بین المللی حل شود. جامعه جهانی باید این تخلفات سنگین را بررسی کند و نیروهای نظامی هند را که در تروریسم دولتی و جنایات جدی علیه بشریت دخیل هستند، تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
وی همچنین هدف قرار دادن مسلمانان در بسیاری از کشورها و تحریکات علیه مسلمانان به نام آزادی بیان را نیز محکوم کرد.
وی گفت: حوادث اروپا ، از جمله انتشار طرح های کفرآمیز توسط شارلی ابدو از نمونه های اخیر است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: