۰

آغاز عملیات نظامی ضدداعش در غرب عراق

ارتش و نیروهای امنیتی عراق عملیات نظامی را برای پاکسازی بقایای گروه تروریستی «داعش» در غرب این کشور آغاز کردند.
کد خبر: ۲۳۹۴۴۶
۱۴:۰۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ارتش و نیروهای امنیتی عراق عملیات نظامی را برای پاکسازی بقایای گروه تروریستی «داعش» در غرب این کشور آغاز کردند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز (سه شنبه) از آغاز عملیات «شیرهای بیابان» برای پاکسازی غرب این کشور (استان های الانبار و نینوا) از عناصر تروریستی خبر داد.

سرلشکر «یحیی رسول» با انتشار توییتی نوشت که فرماندهی «عملیات جزیره»، فرماندهی «عملیات نینوا غربی» و فرماندهی «عملیات صلاح الدین» زیر نظر فرماندهی نیروهای زمینی، عملیات «شیرهای بیابان 1» را برای پاکسازی مناطق بیابانی از عناصر گروه تروریستی «داعش» در غرب عراق آغاز کردند.
وی افزود که هدف از این عملیات نابودی بقایای تروریست‌های داعش و پاکسازی منطقه از وجود آنها است.
دو استان الانبار و نینوا در غرب عراق به علت وجود مرزهای مشترک با سوریه از مناطق عمده ورود تروریست‌ها به عراق و تحرک هسته‌های عناصر داعش هستند.
«نهاد تحقیق و تحلیل تروریسم» (TRAC) شهریور گذشته در گزارشی اعلام کرد که بازماندگان گروه تروریستی داعش تنها در ماه آگوست (مرداد) ۱۰۰ حمله در عراق انجام دادند که‌ در همسنجی با ژوئیه (تیر) ۲۵ درصد افزایش یافته است.
در گزارش نهاد تحقیق و تجزیه و تحلیل تروریسم عراق آمده بود که حملات داعش در درجه نخست در مناطق آزاد شده از اشغال تروریست‌ها متمرکز شده است.
در این گزارش تاکید شد که افزایش حملات نشان‌دهنده روند نگران کننده ظهور دوباره داعش از طریق هسته‌های خفته این گروه است که با وجود شکست سه سال پیش در عراق، همچنان باعث نگرانی منطقه‌ای و جهانی شده است.
«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق اواخر مرداد گذشته پیش از سفر به واشنگتن به «آسوشیتدپرس» گفت که کشورش همچنان برای مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش به کمک سایر کشورها نیاز دارد، حتی اگر کاخ سفید متعهد به کاهش حضور نظامیانش در این کشور درگیر جنگ باشد.
عراق پس از سه سال جنگ خونین، در پایان سال ۲۰۱۷ پیروزی بر سازمان تروریستی داعش را اعلام کرد.
با این حال بقایای داعش همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان در مناطق دور افتاده در شمال، شرق و غرب این کشور هستند.
استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین و الانبار از کانون‌های فعالیت و تحرک گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می‌رود.
نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در چهار ماه گذشته که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده، بیش از یکصد عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: