۰

درخواست مسلمانان کانادا برای تروریستی دانستن حادثه مسجد تورنتو

شورای ملی مسلمانان کانادا خواست حادثه تروریستی علیه یک مسلمان در مسجد تورنتو با عنوان جرم ناشی از تنفر بررسی شود.
کد خبر: ۲۳۹۱۰۵
۱۰:۱۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شورای ملی مسلمانان کانادا خواست حادثه تروریستی علیه یک مسلمان در مسجد تورنتو با عنوان جرم ناشی از تنفر بررسی شود.

پس از آنکه پلیس تورنتو فردی را در ارتباط با قتل یک مسلمان در مسجد تورنتو دستگیر کرد، شورای ملی مسلمانان کانادا خواستار آن شد که این قتل به عنوان جرم ناشی از تنفر مورد بررسی قرار گیرد.

این شورا روز جمعه، ۲۸ شهریور با صدور بیانیه‌ای از پلیس تورنتو به خاطر دستگیری این فرد مظنون به اتهام قتل «محمد اسلم زفیس» ۵۸ ساله قدردانی کرد.

زفیس که در این مسجد داوطلبانه برای فعالیت‌های بهداشتی علیه کرونا و خدمت به نمازگزاران فعالیت می‌کرد؛ هفته گذشته بیرون مسجد مرکز اسلامی تورنتو در غرب این شهر هدف حمله چاقویی قرار گرفت.

«مصطفی فاروق» مدیر شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: با توجه به اینکه برادر ما به صورت وحشیانه در پارکینگ مسجد مورد حمله قرار گرفت و با توجه به دیگر حوادث که داخل و اطراف تورنتو رخ داده است، از پلیس می‌خواهیم این حادثه را به عنوان یک قتل ناشی از تنفر مورد تحقیق قرار دهد.

پلیس تورنتو روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک مرد ۳۴ ساله را به اسم «گیلهرم ویلیام فون نویتگم» را دستگیر و او را به قتل درجه یک متهم کرده است.

بنابر اعلام پلیس، این مظنون در حالی که زفیس روی یک صندلی نشسته بود، به او نزدیک شد و با چاقو به او حمله کرد. زفیس در صحنه حادثه جان باخت.

این حادثه پس از آن اتفاق می‌افتد که جامعه مسلمانان تورنتو، بزرگترین شهر کانادا درباره امنیت مساجد که در ماه‌های اخیر بارها هدف حمله قرار گرفته است، ابراز نگرانی کردند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: