۰

حوزه علمیه ابهر افتتاح شد

با پیام صوتی و تصویری آیت‌الله جوادی آملی، حوزه علمیه ابهر افتتاح شد.
کد خبر: ۲۳۸۹۹۴
۱۶:۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، با پیام صوتی و تصویری آیت‌الله جوادی آملی، حوزه علمیه ابهر افتتاح شد.

 حوزه علمیه ابهر ظهر امروز (چهارشنبه) با پیام صوتی و تصویری آیت‌الله جوادی آملی، فیلسوف و مرجع تقلید شیعیان افتتاح شد.

فیلسوف و مرجع تقلید شیعیان روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت افتتاح حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) شهر ابهر، گفت: علم راهنمایی خوب برای رسیدن به مجهول است، گفت: علم گاهی مربوط به بود و نبود است که از آن به عنوان حکمت نظری یاد می‌شود و گاهی مربوط به تطهیر باطن است.

آیت الله عبدالله جوادی آملی افزود: گرچه برنامه‌های حوزه علمیه تدریس علوم فراوان است، با این حال آیه محکمه، فریضه عادله و سنت قائمه سه درس اصلی آن است که همان اصول دین و حکمت علمی را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه علم چراغی روشنگر است و پس از روشنایی مجهولات و مستور را نمایان می‌کند، ادامه داد: هر مطلب نظری را باید از مطلب بدیهی گرفت و پاسخ مجهولات را از معلمان بدست آورد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه علم راهنمایی خوب برای رسیدن به مجهول است، گفت: علم گاهی مربوط به بود و نبود است که از آن به عنوان حکمت نظری یاد می‌شود و گاهی مربوط به تطهیر باطن است.

وی با بیان اینکه علم نردبانی بیش نیست، خاطرنشان کرد: اگر کسی عالم بود و عاقل نشد مثل کسانی است که شمشیر تراشید اما جهاد نکرد لذا اگر اهل قلم و عالم شدیم باید بکوشیم عاقل باشیم که علم نردبان عقل است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: شهر ابهر در ۸۰۰ سال قبل مهد عالمی مانند حکیم اثیرالدین ابهری بوده که عالمی بزرگ بوده و کتابهای فراوانی دارد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه کتاب هدایه اثیرالدین ابهری را بزرگانی چون میبدی و صدر المتالهین شرح کرده همچنین بخشی از کتابهای او را علما و دانشمندان هندی شرح کرده‌اند، افزود: ابهر شهر علم و منطق، اصول و معرفت و حکمت است که حکیم اثیرالدین ابهری را در خود پروراند و همچنین استان زنجان مهد عالمانی چون سهروردی است که حکمت اشراق را بوجود آورده است.

در این مراسم با حضور مسئولان حوزه علمیه امیرالمومنین برادران ابهر با ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا درچهار طبقه با هشت واحد استادسرا و کلاس و خوابگاه، حجره سالن‌های متعدد به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: