۰

ماجرای کشف داروی ضد کرونا توسط پزشک سعودی

یک پزشک سعودی به نام «یوسف البلوی» چند ماه پیش دارویی را به وزارت بهداشت عربستان ارائه داد و مدعی شد که باعث بهبودی وضعیت وخیم ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بیماران کرونایی می شود.
کد خبر: ۲۳۸۹۰۱
۰۹:۱۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک پزشک سعودی به نام «یوسف البلوی» چند ماه پیش دارویی را به وزارت بهداشت عربستان ارائه داد و مدعی شد که باعث بهبودی وضعیت وخیم ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بیماران کرونایی می شود.

 این موضوع را «دکتر سعود المصیبیح» رئیس مرکز مشاوره خانواده «تعارفوا» اعلام و در یک کلیپ ویدئویی اعلام کرد که این دارو ترکیبی از گیاهان دارویی است و دکتر البلوی مجوز استفاده از آن برای درمانهای بالینی را دریافت کرده است.

او در این ویدئو افزود که داروی مذکور روی صد بیمار کرونایی که دارای وضعیت وخیم بیماری بوده اند، تست شده و تا حد زیادی باعث بهبود حال آنها شده و آنها توانسته اند زودتر از موعد از بیمارستان مرخص شوند در حالی که هیچ عارضه جانبی منفی هم از خود بروز نداده اند.

در پی این موضوع امیز عبدالرحمن به مساعد بن عبدالعزیز از شاهزدگان سعودی سرشناس در این باره گفت: به علم دکتور شک ندارم اما اعلام کشف دارویی برای کرونا موضوع بسیار بزرگی است که اگر صحت دارد باید از طریق جناح های رسمی در دولت به ویژه وزارت بهداشت اعلام شود. علی الخصوص اینکه دکتر می گوید که این دارو بر موارد شدید این بیماری با موفقیت آزمایش شده است. منتظرنظر مراجع رسمی هستیم.

این درحالی است که پیش از این نیز کشورهای زیادی از جمله چین از تاثیر بالای داروهای گیاهی در درمان بیماری کرونا سخن به میان آورده بودند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: