۰

10 خاصیت آب نارگیل برای سلامتی و پوست صورت

در سال های اخیر آب نارگیل به دلیل خواص بیشماری که دارد مورد توجه قرار گرفته است. آب نارگیل بسیار خوشمزه و گوارا بوده و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.
کد خبر: ۲۳۸۶۴۶
۱۴:۵۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، علاوه بر این دارای چندین ماده مغذی مهم است که اکثر مردم به اندازه کافی از آن ها استفاده نمی کنند. آب نارگیل یکی از بهترین نوشیدنی های طبیعی برای سلامتی قلب، سلامت کلیه ها و پیشگیری و درمان دیابت می باشد.

در ادامه با ما همراه شوید تا با بهترین خواص آب نارگیل تازه در طب سنتی برای سلامتی، پوست، دیابت و فشار خون آشنا شده و درباره ی روش استفاده و نگهداری آن بیشتر بدانیم.
خواص دارویی و فواید آب نارگیل
1. منبع مواد مغذی

آب نارگیل آبی است که در مرکز یک نارگیل سبز و جوان یافت می شود. با بالغ شدن نارگیل، مقداری از آب میوه به صورت مایع باقی می ماند در حالی که مابقی آن به گوشت سفید جامد معروف به گوشت نارگیل تبدیل می شود.

آب نارگیل به طور طبیعی در میوه شکل می گیرد و حاوی 94٪ آب و چربی بسیار کمی است.

نباید آن را با شیر نارگیل اشتباه گرفت، شیر نارگیل با اضافه کردن آب نارگیل به گوشت نارگیل رنده شده تهیه می شود. شیر نارگیل حاوی حدود 50٪ آب است و از نظر چربی نارگیل بسیار غنی است.

نارگیل 10 تا 12 ماه طول می کشد تا به طور کامل بالغ شود. آب نارگیل معمولا از نارگیل های جوان حدودا 7ماهه به دست می آید اگرچه در میوه های بالغ نیز یافت می شود.

به طور متوسط ​​یک نارگیل سبز حدود 0.5 تا 1 لیوان آب نارگیل را تولید می کند.
2. منبع غنی آنتی اکسیدان ها

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایدار هستند که در طول سوخت و ساز بدن در سلول های شما تولید می شوند. تولید آن ها در پاسخ به استرس یا آسیب افزایش می یابد.

هنگامی که رادیکال های آزاد زیادی وجود دارد، بدن شما وارد استرس اکسیداتیو می شود که می تواند به سلول های شما آسیب برساند و خطر بیماری را افزایش دهد.

تحقیقات بر روی حیوانات در معرض سموم نشان داده که آب نارگیل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را اصلاح می کند بنابراین دیگر باعث آسیب نمی شوند.

یک مطالعه نشان داده که موش های دارای آسیب کبدی تحت درمان با آب نارگیل در مقایسه با موش هایی که هیچ درمانی دریافت نکردند بهبود قابل توجهی در استرس اکسیداتیو نشان داده اند.
3. قند خون و دیابت

تحقیقات نشان داده است که آب نارگیل می تواند سطح قند خون را کاهش داده و سایر نشانگر های بهداشتی را در حیوانات دیابتی بهبود بخشد.

در یک مطالعه موش های صحرایی دیابتی تحت درمان با آب نارگیل میزان قند خون بهتری نسبت به گروه کنترل داشته اند. در همین مطالعه همچنین مشخص شد موش هایی که به آن ها آب نارگیل داده شده دارای سطح پایین تر هموگلوبین A1c بوده اند.

مطالعه دیگری نشان داده که مصرف آب نارگیل در موش های مبتلا به دیابت منجر به بهبود سطح قند خون و کاهش نشانگر های استرس اکسیداتیو شده است.

با این حال برای تایید این تاثیرات در انسان مطالعات کنترل شده ای لازم است. اما خبر خوب اینکه آب نارگیل منبع خوبی از منیزیم است که باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون در مبتلایان به دیابت نوع 2 و افراد پیش دیابت می شود.
4. درمان سنگ کلیه

نوشیدن کافی مایعات برای جلوگیری از سنگ کلیه مهم است. اگرچه آب ساده یک انتخاب عالی است اما یک مطالعه نشان می دهد که آب نارگیل ممکن است حتی بهتر باشد.

سنگ کلیه وقتی تشکیل می شود که کلسیم، اگزالات و سایر ترکیبات برای تشکیل کریستال در ادرار شما ایجاد می شوند سپس اینها می توانند سنگ تشکیل دهند. با این حال برخی از افراد نسبت به بقیه مستعد ابتلا به سنگ کلیه می شوند.

در یک مطالعه روی موش های دارای سنگ کلیه، مشخص شد که آب نارگیل از چسبیدن کریستال ها به کلیه ها و سایر قسمت های دستگاه ادراری جلوگیری می کند. این ماده همچنین باعث کاهش تعداد بلور های ایجاد شده در ادرار می شود.

محققان معتقدند که آب نارگیل به کاهش تولید رادیکال آزاد که در پاسخ به میزان بالای اگزالات در ادرار رخ داده کمک کرده است.

به خاطر داشته باشید که این اولین بار است که مطالعه ای درباره اثرات آب نارگیل بر سنگ کلیه انجام می شود و در این زمینه تحقیق بیشتری مورد نیاز است.
5. سلامت قلب

نوشیدن آب نارگیل ممکن است برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مفید باشد. در یک مطالعه، موش هایی که آب نارگیل مصرف کرده بودند کلسترول خون و تری گلیسیرید خون بالای آن ها کاهش یافته آن ها همچنین کاهش قابل توجهی در چربی کبد را تجربه کردند.
6. فشار خون

آب نارگیل ممکن است برای کنترل فشار خون عالی باشد. در یک مطالعه کوچک در مبتلایان به فشار خون بالا، آب نارگیل فشار خون سیستولیک (تعداد بیشتر فشارخون) را در 71 درصد از شرکت کنندگان بهبود بخشید.

علاوه بر این، آب نارگیل حاوی 600 میلی گرم پتاسیم است. نشان داده شده است که پتاسیم باعث کاهش فشار خون در افرادی که فشار خون بالا دارند، می شود.

علاوه بر این یک مطالعه روی حیوانات نشان داده که آب نارگیل دارای فعالیت ضد ترومبوتیکی است به این معنی که ممکن است از تشکیل لخته های خون جلوگیری کند.
7. بهبود عملکرد ورزشی

آب نارگیل ممکن است نوشیدنی مناسبی برای ترمیم هیدراتاسیون و دوباره پر کردن الکترولیت های از دست رفته در هنگام ورزش باشد.

الکترولیت ها مواد معدنی هستند که نقش های مهمی در بدن شما دارند از جمله حفظ تعادل مناسب مایعات. آن ها شامل پتاسیم، منیزیم، سدیم و کلسیم هستند.

دو مطالعه نشان داده که آب نارگیل پس از ورزش بهتر از آب و برابر با نوشیدنی های ورزشی با الکترولیت بالا، باعث هیدراتاسیون بدن می شود.

شرکت کنندگان همچنین گفتند که آب نارگیل باعث تهوع و ناراحتی معده کمتری می شود.

با این حال، مطالعه دیگری که به مقایسه ی آب نارگیل با نوشیدنی های حاوی الکترولیت بالا پرداخته نشان می دهد که آب نارگیل باعث نفخ و ناراحتی معده می شود.
8. درمان لکه های پوستی

گفته می شود که استفاده موضعی از آب نارگیل می تواند باعث پاک سازی پوست شده و لکه های پوستی را درمان کند.

همچنین نوشیدن آب نارگیل پوست را از درون مرطوب کرده و با از بین بردن چربی اضافی پوست به جلوگیری از آکنه و جوش صورت کمک می کند.
9. سلامت استخوان ها

مقادیر بالای کلسیم موجود در آب نارگیل به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند و باعث بهبود سلامت آن ها می شود.
10. منبع غنی آمینواسید ها

اسید های آمینه برای ترمیم بافت ها ضروری هستند و ساختمان پروتئین می باشند. آب نارگیل نسبت به شیر گاو حاوی آلانین، آرژنین، سیستئین و سرین بیشتری است.

آب نارگیل منبع اصلی آرژنین، یک آمینو اسید است که به بدن شما کمک می کند تا در برابر استرس ناشی از یک تمرین سخت مقاوم باشد و به سلامت قلب کمک می کند.
نحوه نگهداری آب نارگیل

آب نارگیل طعمی کمی شیرین دارد.

نارگیل را می توان دو یا سه هفته پس از خرید در یخچال نگهداری کرد و آب آن را استفاده نمود. برای مصرف آب نارگیل کافی است یک نی را به قسمت نرم یک نارگیل سبز فشار داده و نوشیدن را شروع کنید.
طرز مصرف آب نارگیل

آب نارگیل را می توان برای تهیه اسموتی ها، پودینگ دانه چیا، سس سالاد و به عنوان جایگزین آب استفاده کرد.
ارزش غذایی یک فنجان (240 میلی لیتر) آب نارگیل

کالری : 46
کربوهیدرات : 9 گرم
پروتئین : 2 گرم
فیبر : 3 گرم
ویتامین C : حدود 10 درصد از RDI
منیزیم : 15 درصد از RDI
منگنز : 17 درصد از RDI
پتاسیم : 17 درصد از RDI
سدیم : 11 درصد از RDI
کلسیم : 6 درصد از RDI

منابع : پرشین استار

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: