۰

نگرانی ها از افزایش تنش های قومی در غزنی

تعداد از نمایندگان و شهروندان غزنی ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش تنش های قومی در این ولایت، برخی حلقات و افراد را عامل دامن زدن به تنش های قومی به منظور نفع شخصی متهم کردند و خواهان شناسایی و برخورد با این افراد هستند.
کد خبر: ۲۳۸۶۰۵
۱۰:۵۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فاطمه رحیمی، یک عضو شورای ولایتی غزنی در مورد افزایش تنش های قومی در ولایت غزنی به آوا گفت: تنش های قومی به نفع هیچ قوم نیست و دود این تنش چشمان همه را کور خواهد کرد.

وی افزود که برخی افراد و حلقات در دورن و بیرون نظام به منظور نفع شخصی و حفظ قدرت خود تنش های قومی را دامن زده و شهروندان کشور را بنام قوم به جان هم می اندازند.

او اظهار داشت که در ولایت غزنی سال ها و حتی در زمان حکومت مجاهدان و طالبان اقوام با هم زندگی مسالمت آمیز داشتند و با هم درگیری نشدند؛ اما متاسفانه طی چند سال اخیر تنش های قومی در این ولایت افزایش یافته است و دو روز قبل نیز نزدیک بود که درگیری ایجاد شود که با درایت روشنفکران و دلسوزان هر دو قوم مشکل تا حدی از طریق گفتگو حل شد.

جامع جامع، یک عضو دیگر شورای ولایتی غزنی نیز گفت که افغانستان خانه مشترک همه اقوام است و اگر اقوام می خواهند که چند روزی زندگی آرام و صلح آمیز داشته باشند، به جای تنش به دنبال حل اختلافات از طریق گفتگو و احترام متقابل باشند.

این وکیل نیز دست داشتن برخی حلقات و افراد در درون و بیرون نظام را در افزایش تنش های قومی رد نکرد.

شهروندان غزنی نیز نسبت به این موضوع نگران هستند. محمدعلی، یک باشنده ساحه نوآباد شهر غزنی به آوا گفت: چهل است که همه اقوام ساکن در کشور در آتش نفاق می سوزند، ولی متاسفانه ما تا هنوز درس عبرت نگرفته ایم و فریب برخی حلقات و اشخاص سودجو را خورده و گاهی با هم درگیر می شویم.

هارون، یک باشنده منطقه روضه این شهر نیز گفت که ما خواهان صلح و برادری در کشور هستیم و نمی خواهیم که تجربه تلخ جنگ های قومی در کشور تکرار شود و همه به کشور های بیرون مهاجر شده و تحقیر شویم.

گفتنی است که در روز 18 سنبله سال جاری درگیری محدود قومی در شهر غزنی رخ داده بود که در نتیجه این درگیری شیشه ده‌ها موتر شکست و یک روز بعد از آن در نتیجه شلیک پولیس نیز حدود 17 شهروند زخمی شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: