۰

اروپایی‌ها علم را در مقابل دین قرار دادند

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه گفت: علی رغم اینکه بیشتر مردم به هنگام سختی امور به سوی پروردگارشان روی می آورند، وسوسه های شیطانی و موانع نفسی اجازه نمی دهد که انسان به درگاه پروردگار برود.
کد خبر: ۲۳۸۵۷۵
۰۸:۵۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه گفت: علی رغم اینکه بیشتر مردم به هنگام سختی امور به سوی پروردگارشان روی میاورند، وسوسه های شیطانی و موانع نفسی اجازه نمی دهد که انسان به درگاه پروردگار برود.

بشر علی رغم برنامه ریز ها و تلاش های گسترده تاکنون از درمان کرونا درمانده است

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که به صورت تلویزیونی پخش شد، اشاره کرد: امروز با موانع بسیاری رو به رو هستیم که نمی توانیم آن را پشت سر بگذاریم و از جمله آنها ویروس کروناست که بشر علی رغم برنامه ریز ها و تلاش های گسترده تاکنون از درمان آن درمانده است و همچنین مشکلات زیست محیطی مثل سیلاب ها، زلزله ها، آتشفشان ها و آتش سوزی هایی که در جنگل گسترش می یابد، وجود دارد و جهان در انتظار یک رکود اقتصادی است.

قدرت های سیاسی می خواهند انسان را به بردگی بگیرند

این عالم شیعه ادامه داد: در برابر تمامی این مسائل، می بینیم که انسان تسلیم شده و هیچ حرکتی نکرده است؛ برای اینکه مانعی بین او و خداوند وجود دارد که باید آن را کنار بزند. از جمله این موانع تعصبات، خودخواهی ها، غرور، خود بزرگ بینی و اعمال ناپسند پنهانی است. همچنین قدرت های سیاسی می خواهند انسان را به بردگی بگیرند و آزادی و استقلال آن را مصادره کند، با اینکه انسان آزاد آفرید شده، این قدرت ها تلاش می کنند آزادی آن را مصادره کرده و آن را به جزئی از ابزار شهوات تبدیل کند و از آن ها به عنوان مداد های مزدور و علمای فاسد که تلاش خود را برای حمایت از سلاطین به کار گرفتند، استفاده کنند.

دین ما را به سوی علم می خواند

آیت الله مدرسی با بیان اینکه علم ظرف دین است و دین ما را به سوی علم می خواند، گفت: به همین خاطر تمدن اسلامی فاصله عجیبی که اروپا میان علم و دین شاهد بوده را درک نکرده؛ برای اینکه در اروپا علم در مقابل دین نشأت گرفت و دین در نزد آنها صوری بوده و روحانی و معنوی نبوده است.

علم در اروپا مخالف دینی بود که آنجا ترویج می کردند

این عالم تصریح کرد: علم در اروپا مخالف دینی بود که آنجا ترویج می کردند و مشکل اینجاست که این اشتباه تاریخی از طریق نیرو های نظامی و برنامه ریزی ها و تبلیغات این نیرو ها (رسانه دروغگو) وارد کشورهای ما شد. اینان تلاش کردند برای ما دانشگاه های بی علم و پایه تأسیس کنند که در آن علم روغین با دین حق مخالفت می کند. آیا شایسته ما یا برخی از ما هست که با این متجاوزان که میان علم و دین فاصله ایجاد کردند، ارتباط برقرار کنیم و با آنان همراه باشیم. لذا باید از این اشتباه تاریخی عبور کنیم؛ چرا که علم همان دین و دین همان علم است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: