۰

وضعیت گرانی در کشور بیداد می کند

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد:امروز وضعیت گرانی در کشور بیداد می کند، به خصوص قشر طلبه ما که با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته اند و عزت مندانه زندگی می کنند ولی از ناحیه دیگر متهم هستند که حکومت دست آنها است ولی شرایط زندگی آنها در عالم واقع با بهت و ناباوری دیگران همراه است.
کد خبر: ۲۳۸۵۷۳
۰۸:۴۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله حسینی بوشهری عصر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه عالی انوار طا،‌ گفت :امسال یک سال استنثنایی در دوران تحصیل در حوزه آغاز شده است، زیرا مردم جهان درگیر یک ویروس مهلک شده اند که همه حرکت های اجتماعی و فرهنگی و آموزشی و اقتصادی و... را تحت تاثیر قرارداد.

وی افزود: از آنجا که عالمان دین ما و سربازان حضرت بقیه الله الاعظم در هیچ زمانی از علم و دانش فاصله نگرفتند در شرایطی سخت تر این هم در خصوص مساله علم و دانش جها باز نماندند و امروز نیز حوزه علمیه قم و کشور با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، اظهارکرد:فلسفه تشکیل این گونه مدارس این بود که یک نگرانی عمیقی در حوزه بوجود آمد که بسیاری از طلاب جذب برخی از دستگاه ها می شدند که البته لازم هم بود، ولی یک زمانی چنین تصور کردیم که با یک خلأ مواجه هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: طلابی که جذب دستگاه های نظام می شوند به این دلیل که نتوانستند در طولانی مدت در حوزه باشند، شاید از حیث علمی نتوانستند حداکثرهای دانش حوزوی را در فعالیت های خود به کار ببندند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: برخی از کسانی که وارد دستگاه های نظام شدند، اگر در حوزه می ماندند امروز جزو مراجع مسلم بودن، ولی بزرگانی در آن زمان برای حفظ نظام وارد دستگاه ها شدند.

وی افزود:به همین دلیل کانون هایی در دل حوزه شکل گرفت که متکفل رشد استعدادهای طلاب خوش فکر باشد و برای آینده نظام اسلامی و حوزه قم برنامه ریزی کند .

امام جمعه قم اظهارکرد:این مدارس فقهی امیدهای آینده حوزه هستند که می توانند بخش مهمی از خلاهای حوزه و نظام را پرکنند. حضور اساتید گرانسنگ نیز مزید برعلت است که این مدارس توسعه یابند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: انگیزه و همت عالی و برنامه ریزی هدفمند و وجود اساتید فعال و با تجربه در این میدان می توانند سرنوشت مطلوب و نهایی را رقم بزنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت:طلاب جهادی این مدرسه مایه سربلندی و افتخار روحانیت شدند، البته در دورانی که حاکمیت روحانیت است، ولی بخاطر توطئه های دشمنان و سوء تدبیر عده ای این زحمت زیاد شد. وقتی اعلام شد که ویروس کرونا در قم کشف شده است بسیاری از جمله طلاب ما به راحتی نمی توانستند به شهرهای مختلف سفر کنند، ولی رهنمودهای رهبری و حضور گسترده طلاب جهادی این فضا را تغییر داد.

وی اظهارکرد:علاوه بر کرونا در مسایل پیش از کرونا نیز حضور گسترده طلاب در حوادثی چون سیل و زلزله و.... طلاب حماسه سازی کردند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد:در دوران کرونا مسئولان رسمی آرامستان ها که باید کار اصلی خودر ا انجام می دادند، همه از اموات فاصله گرفتند (البته در یک دوره کوتاه) زیرا هراسی وجود داشت که بیماران کرونا نباید مثل اموات دیگر غسل و تیمم شوند ولی کسانی که به میدان آمدند همین روحانیون بودند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: طلاب ما در آن دوران گفتند که همان گونه که در دوران جنگ روی مین رفتیم و راه را برای عبور رزمندگان باز کردیم در این میدان پرخطر حضور یافتند و شرایط به سمتی رفت که این امور سامان دهی شود.

وی اظهارکرد: مدارس و حوزه ما حوزه بالنده ای است و در عرصه علم و تهذیب و مبارزه با هوای نفس، با شدت به حرکت است و هرجا احساس می کند که وجود او ضرورت دارد و باید در میدان بماند، طلاب ما در میدان کار حاضر هستند و آبرویی برای کل روحانیت کشور شدند و تاریخ نویسان اگر با واقعیت بخواهند تاریخ را بنویسند این جهاد انقلابی طلاب و البته دانشجویان و اقشار دیگر مردم را باید با قلم خود ثبت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد:امروز وضعیت گرانی در کشور بیداد می کند، به خصوص قشر طلبه ما که با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته اند و عزت مندانه زندگی می کنند ولی از ناحیه دیگر متهم هستند که حکومت دست آنها است ولی شرایط زندگی آنها در عالم واقع با بهت و ناباوری دیگران همراه است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: وقتی سطح شهریه طلاب و شرایط زندگی واقعی طلاب را به دیگران می گوییم همه تعجب می کنند، ولی این حوزه با عنایات حضرت ولی عصر(عج) سه عنصر اصلی که در کلمات نورانی مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه حوزه های علمیه و دستور اعلم طلاب بود را به کار خواهند بست. رهبر انقلاب فرمودند طلاب باید نفش هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت اجتماعی داشته باشند.

وی اظهارکرد:پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) الگوی عالی طلاب ما هستند و در این مسیر الگوهایی چون تواضع به متعلمین و فروتنی خاص نسبت به استاد و تلاش در این مسیر از جلمه مصادیق این الگوها است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد:امام رضا(ع) فرمودند که اگر کسی از نعمتی برخوردار شد(سربازی امام زمان و هدایت گری جامعه) باید سپاسگذاری خدا را داشته باشد. نباید به گونه ای شود که طلابه ای بگوید که از طلبه شدن خود پشیمان هستم چنانچه دشمن خیلی علاقه دارد با همه ابزارهای رسانه ای خود چنین چیزی را القا کند.

وی افزود: امام در ادامه روایت می فرمایند اگر کسی نسبت به رزق و روزی و درآمد خود دچار مشکل شد استغفار کند که زمینه ساز گشایش زندگی است.استغفار رمز گشایش و مسیر زندگی است. امام همچنین می فرماید که اگرمساله ای انسان را محزون شد با جمله لاحول ولا قوه الابالله حزن و افسردگی را از کانون زندگی اش دور کند.

گفتنی است: پیش از سخنان آیت الله حسینی بوشهری حجت الاسلام عبداللهی مدیر این مدرسه عالی به تشریح فعالیت های صورت گرفته در این مرکز علمی پرداخت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: