۰

انتقاد پاکستان از رویکرد دوگانه دولت‌های اروپایی در قبال اسلام‌هراسی

وزیرامور حقوق بشر پاکستان با انتقاد از رویکرد دوگانه دولت‌های اروپایی در قبال جامعه مسلمانان در این کشورها، گفت: اسلام‌هراسی در اروپا به بهانه‌های مختلف افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۳۸۴۶۰
۰۸:۵۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیرامور حقوق بشر پاکستان با انتقاد از رویکرد دوگانه دولت‌های اروپایی در قبال جامعه مسلمانان در این کشورها، گفت: اسلام‌هراسی در اروپا به بهانه‌های مختلف افزایش یافته است.

 خانم «شیرین مزاری» روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: فرانسه ابتدا حجاب را ممنوع کرد اما همین کشور اکنون استفاده از ماسک صورت را اجباری کرده است.

وی افزود: اکنون در فلندر منطقه شمالی در بلژیک عرضه گوشت حلال ممنوع شده که در واقع اقدامی هدفمند علیه مسلمانان است.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان در ادامه پیام خود خطاب به سفیر اتحادیه اروپا در اسلام‌آباد افزود: ما شاهد ترویج اسلام‌هراسی در اروپا به هر بهانه‌ای هستیم.

هفته گذشته وزیر امورخارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی جدی نسبت به افزایش اسلام هراسی، نژادپرستی و ترویج نفرت علیه مردم دیگر کشورها، گفت: باید در سطح جهانی و در مجمع مشترک گردهم آمده و علل این اقدامات را بررسی کنیم و بسنجیم که چگونه می‌توان جلوی عاملان تحریک احساسات مردم را گرفت.

پیش‌تر وزارت امور خارجه پاکستان تصمیم مجله فکاهی شارلی‌ابدو در فرانسه برای انتشار مجدد کاریکاتورهای موهن با موضوع نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را قویاً محکوم کرده بود.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: