۱

برنامه برای برگزاری تظاهرات ضد اسلامی جدید در سوئد

حزب راست‌گرای افراطی دانمارک قرار است روز شنبه تظاهراتی ضد اسلامی در سوئد برگزار کند.
کد خبر: ۲۳۸۴۱۸
۱۱:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حزب راست‌گرای افراطی «خط سخت» دانمارک سه هفته پس از برگزاری تظاهرات علیه مسلمانان و آتش زدن یک جلد قرآن در شهر مالمو، قرار است شنبه این هفته راهپیمایی مشابه دیگری در ۵ حومه استکهلم، پایتخت سوئد برگزار کند.

این برنامه در حالی اعلام می‌شود که حومه‌های پایتخت سوئد، مانند بسیاری دیگر از حاشیه‌های شهرهای بزرگ اروپا، سکونتگاه هزاران مهاجر عمدتا مسلمان از خاورمیانه و آفریقا است.

«راسموس پالودان» رهبر دست راستی‌های دانمارک به یورونیوز گفت: ما می‌خواهیم مردم سوئد بیدار شوند.

دعوت مردم به بیداری در بسیاری از کشورهای اروپایی یادآور شعار نازی‌ها در آلمان است. هفته گذشته طرح شعار مشابهی در فرانسه از سوی مارین لوپن، رهبر حزب راست‌گرای افراطی اتحاد ملی موجی از انتقادها را در پی داشت.

پالودان درباره طرح خود برای بیداری مردم سوئد گفت: یکی از راه‌های بیدار کردن سوئدی‌ها این است که به آن‌ها نشان دهیم بعضی افراد وقتی شما یک قرآن را آتش می‌زنید، چه واکنشی نشان می‌دهند. از قرار معلوم دولت سوئد به مردمش می‌گوید که اسلام دین صلح است. بسیار خوب. در این صورت درست خواهد بود که به مسلمانان سوئد یک فرصت بدهیم که این فرضیه را اثبات کنند.

مقام‌های سوئد در هفته پایانی ماه اوت و در زمانی که راسموس پالودان در حال ورود به این کشور بود وی را با دستور دولت و برای جلوگیری از پایمال شدن منافع بنیادین سوئد بازداشت و اخراج کردند. وی تا دو سال دیگر حق ورود به سوئد را ندارد.

به گزارش رسانه‌های محلی، گروه‌های راست‌گرای افراطی درخواستی را برای مجوز برگزاری تظاهرات در شنبه آینده در وزارت کشور سوئد ثبت کرده اند. با این حال به نظر می‌رسد که هواداران این جریان ۱۲ سپتامبر با یا بدون مجوز در استکهلم راهپیمایی کنند.

جامعه مسلمانان سوئد روز سه‌شنبه برای چگونگی مواجهه با این راهپیمایی جلسه برگزار کرد. امام محمد خلیفی، یکی از ائمه جماعت استکهلم به یورونیوز گفت: قرار شد رفتار آرام و دوستانه تشویق شود. نباید با زور پاسخ داد. فقط باید نادیده گرفت.

خلیفی همچنین گفت با پلیس برای تامین امنیت مساجد استکهلم صحبت کرده است.

احتمال قدرت گرفتن جریان‌های دست راستی افراطی نگرانی سیاستمداران و نهادهای سوئد را برانگیخته است.

منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
"ما می‌خواهیم مردم سوئد بیدار شوند"
پس یک ترجمۀ سوئدی از قرآن کریم در کنار یک ترجمه از انجیل بگذار!