۰

عبدالله: صفحه‌ دشمنی با طالبان باید بسته شود

«عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه افغانستان در مراسم گرامیداشت از نوزدهمین سالروز ترور «احمد شاه مسعود» قهرمان ملی این کشور گفت: «ما در داخل افغانستان کسی را دشمن نمی‌دانیم، تنها دشمن عزت و وقار مردم افغانستان را دشمن خود می‌دانیم و به همین دلیل است که می‌گویم صفحه دشمنی با طالبان باید بسته شود و راه گفت‌وگو باز گردد».
کد خبر: ۲۳۸۳۴۴
۱۳:۱۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان ضمن اعلام آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در روزهای آینده تاکید کرد که صفحه دشمنی با طالبان باید بسته شود.

وی بدون تعیین زمان دقیقی گفت که آغاز مذاکرات صلح با طالبان نزدیک است و شاید هیئت‌های دو طرف در روزهای نزدیک در بیرون از کشور دیدار و گفت‌وگو کنند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: همانطوری که در مقاومت استوار بودیم، در روند صلح هم استوار خواهیم ایستاد و اگر بازهم جنگ بر ما تحمیل شود و راه صلح پیچیده شود بازهم وحدت مردم خود را حفظ خواهیم کرد.

با این حال، طالبان می‌گوید که هنوز روند آزادی زندانیان این گروه تکمیل نشده است و تنها پس از آزادی همه زندانیان به مذاکره با تیم دولت و احزاب افغانستان حاضر می‌شود.

عبدالله در حالی بر پایان دشمنی با طالبان تاکید دارد که اخیراً «اورآسیا رویو» نوشت: برخی شخصیت‌های اپوزیسیون از جمله کرزی و عبدالله مدل متفاوتی برای مذاکرات بین‌الافغانی دارند و تلاش دارند تا با دور زدن غنی بطور جداگانه با طالبان به توافق برسند.

از سوی دیگر، طالبان همواره تصریح کرده است که با دولت افغانستان به عنوان یکی از طرف‌های درگیر در جنگ بر سر میز مذاکره خواهد نشست. این گروه بر حضور نمایندگان احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان در گذشته نیز تاکید داشت.

در حالیکه اشرف غنی بارها تاکید کرده که قانون اساسی این کشور خط قرمز مذاکرات است عبدالله اخیراً تصریح کرد که اگر نیاز باشد قانون اساسی در نتیجه مذاکرات بین‌الافغانی تعدیل می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: