۰

جهان برای همه گیری بعدی آماده باشد!

رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد جهانیان باید برای همه گیری بعدی آماده باشند
کد خبر: ۲۳۸۲۳۹
۱۴:۳۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: دنیا باید برای همه گیری بعدی آماده باشد و از کشور‌ها درخواست کرد سرمایه گذاری در بهداشت عمومی را افزایش دهند.
تدروس در کنفرانس خبری در مقر سازمان جهانی بهداشت آمار جدید شیوع کرونا را در دنیا تا ساعت ۱۶:۲۴ به وقت اروپای مرکزی در روز دوشنبه اعلام کرد و گفت تا این زمان بیش از ۲۷ میلیون مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است و ۸۸۱ هزار و ۴۶۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در دنیا جان خود را از دست داده اند.


تدروس گفت شیوع کووید ۱۹ درس‌های زیادی را به همه ما یاد داد. یکی از این درس‌ها این است که بهداشت یک موضوع لوکس و برای کسانی نیست که بتوانند از عهده (هزینه های) آن برآیند. بهداشت امری ضروری و یک حق انسانی است. بهداشت عمومی اساس ثبات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است. به همین علت باید در خدمات عمومی به منظور جلوگیری، رهگیری و واکنش به بیماری‌ها سرمایه گذاری کرد.
وی افزود شیوع کرونا آخرین بیماری همه گیر نخواهد بود. تاریخ به ما آموخته است که بیماری‌های همه گیر و شیوع‌ها یک حقیقت زندگی هستند. اما زمانی که همه گیری دیگری رخ دهد، دنیا باید برای آن آماده باشد، باید آماده‌تر از الان باشد.

تدروس خاطر نشان کرد هرچند بسیاری از کشور‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی در ساخت دارو داشته اند، اما دیگران سیستم‌های بهداشت عمومی خود را به شکل اساسی نادیده گرفته اند. وی از کشور‌ها خواست سرمایه گذاری را در این مسئله بنیادی افزایش دهند تا بتوانند در صورت وقوع همه گیری دیگری به آن پاسخ دهند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: