۰

اعتراض نمادین نهادهای حقوق بشری به سیاست‌های مهاجرتی اروپا

برخی نهادهای حقوق بشری به نشانه اعتراض به شرایط فاجعه بار اردوگاه موریای یونان و در انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی اروپا حدود ۱۳ هزار صندلی را در جلوی ساختمان پارلمان آلمان قرار دادند.
کد خبر: ۲۳۸۱۸۳
۱۰:۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تعداد زیادی از سازمان ها و نهادهای کمکی در برابر پارلمان آلمان علیه سیاست پناهندگی اروپا و آلمان اعتراض کردند.

آن ها به نشانه حدود 13 هزار پناهنده‌ای که در حال حاضر در اردوگاه پناهندگان موریا در جزیره لسبوس یونان در شرایط بدی قرار دارند 13 هزار صندلی را جلوی ساختمان پارلمان آلمان چیدند.

اردوگاه موریا در ابتدا تنها برای اسکان 3 هزار پناهنده ساخته شده بود و حالا 13 هزار پناهنده در شرایط خشونت بار و بدی در این اردوگاه زندگی می کنند و شرایط بهداشتی و تامین نیازهای پناهندگان در این اردوگاه یک رسوایی برای اروپا است.

نهادهای شرکت کننده در این حرکت اعتراضی با این اقدام خود از عرصه سیاسی اروپا درخواست می کنند که به فاجعه انسانی در مرزهای خارجی اروپا پایان دهند و این اردوگاه را تخلیه کنند.

دولت آلمان تا به حال حدود 465 پناهنده از این اردوگاه را پذیرفته که به گفته یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی با توجه به شرایط وخیم این اردوگاه و آمادگی آلمان برای پذیرش پناهندگان این رقم بسیار مضحک است.

نهادهای شرکت کننده در این تجمع اعتراضی خواستار یک برنامه نجات دریایی اروپایی شدند. این نهادها همچنین از اروپا درخواست کردند که به بازگشت های غیر قانونی و بدرفتاری ها با افرادی که خواستار حمایت از سوی کشورهای اروپایی هستند پایان دهند. این نهادها اعلام کردند که دولت آلمان باید در چارچوب ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا شرایطی را ایجاد کند که دسترسی به روند پناهندگی به عنوان اساس قانون پناهندگی اروپا تضمین شود.

اقدامات اعتراضی مشابهی هم در برخی از شهرهای دیگر آلمان و همچنین وین اتریش وجود خواهد داشت.

اخیرا خبرهایی درباره شیوع ویروس کرونا در اردوگاه پر ازدحام موریا نگرانی های زیادی را درباره وقوع فاجعه انسانی در این اردوگاه ایجاد کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: