۰

کاهش ذخیره خون در پایتخت

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: سطح ذخیره خون در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته، بنابراین از تهرانی‌ها می‌خواهیم به منظور تامین سطح ذخیره خون در استان تهران برای اهدای خون اقدام کنند و یاری‌گر سازمان انتقال خون و بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن باشند.
کد خبر: ۲۳۸۱۲۳
۱۴:۲۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: سطح ذخیره خون در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته، بنابراین از تهرانی‌ها می‌خواهیم به منظور تامین سطح ذخیره خون در استان تهران برای اهدای خون اقدام کنند و یاری‌گر سازمان انتقال خون و بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن باشند.

محمدرضا مهدیزاده روز دوشنبه افزود: به دنبال طرح اهدای نذر خون که از ابتدای محرم آغاز شد و تا پایان ماه محرم و صفر نیز ادامه دارد در روزهای عاشورا و تاسوعا با مراجعه خوب عزاداران حسینی برای اهدای خون مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در عاشورا و تاسوعا هشت مرکز ثابت و چهار تیم سیار در استان تهران آماده خونگیری بودند و عزاداران حسینی نیز به منظور اهدای خون به این مراکز مراجعه کردند.

مهدیزاده ادامه داد: در تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه خوبی که از سوی اهداکنندگان خون مواجه بودیم شاهد رشد ۶ درصدی اهدای خون نسبت به سال گذشته بودیم اما بعد از تاسوعا و عاشورا روند اهدای خون کاهشی شد و دوباره میزان اهدای خون افت پیدا کرد و اگر چنانچه شاهد کاهش روند اهدای خون باشیم دوباره با کاهش ذخایر خون مواجه خواهیم بود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر سطح ذخیره خون در استان تهران پنج و نیم روز است که در وضعیت خوبی به سر می بریم اما اگر شاهد کاهش روند اهدای خون باشیم این سطح نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

مهدیزاده تاکید کرد: مردم و اهدا کنندگان خون، نذر اهدای خون را در اولویت زندگی و همینطور در اولویت نذورات خود قرار دهند. سطح ذخیره خون در استان تهران باید در حدود ۵ تا ۷ روز باشد که می‌توان گفت اگر چنانچه سطح ذخیره خون به زیر ۵ روز برسد وضعیت خطرناک خواهد شد و برای تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی با مشکل مواجه خواهیم بود وسال گذشته سطح ذخیره خون در چنین روزهایی ۶ روز بود.


روزانه ۲۰ واحد پلاسمای بهبود یافتگان کرونا اهدا می شود
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر افراد بهبود یافته است کرونا روزانه در تهران ۲۰ واحد پلاسما را به منظور کمک و درمان به مبتلایان به کرونا اهدا می کنند.

مهدیزاده اضافه کرد: اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در تهران در ۲ مرکز وصال شیرازی (اداره کل انتقال خون استان تهران) و مرکز نوآوری انتقال خون واقع در سازمان انتقال خون ایران جنب برج میلاد انجام می‌شود، اما آنچه که مهم است این است که اهدای پلاسمای بهبود یافتگان می بایست ادامه یابد.

وی گفت: تا دیروز ۱۳۸۰ نفر بهبود اهدای پلاسما مراجعه کردند واز این تعداد ۱۰۴۵ نفر موفق به اهدای پلاسما شدند. هنوز بعد از گذشت چندین ماه از طرح اهدای پلاسمای بهبود یافته های کرونا درصد کمی از بهبود یافتگان برای اهدای پلاسما به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند که این میزان می بایست افزایش یابد چرا که در پاییز و زمستان شاهد موج دیگری از شیوع کرونا در جامعه خواهیم بود بنابراین می بایست ذخایر پلاسما افزایش یابد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مبتلایان به کرونا باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران از اهداکنندگان خون خواست با همه مشکلاتی که وجود دارد و همین طور شیوع کرونا در جامعه به مراکز اهدای خون برای اهدای خون مراجعه کنند و حتی می توانند برای جلوگیری از اتلاف وقت به سامانه انتقال خون مراجعه و نوبت دهی اینترنتی بگیرند و زمان و مکان مورد نظر خود را تعیین کنند و با کمترین اتلاف وقت برای اهدای خون مراجعه کنند.

مهدیزاده همچنین از اهداکنندگان مستمر(با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) نیز خواست که به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی، مانند همیشه یاریگر سازمان انتقال خون و بیماران باشند و برای اهدای خون اقدام کنند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: