۰

سرکرده القاعده وارد یمن شد

یکی از رهبران شورای انتقالی جنوب یمن روز یکشنبه فاش کرد: «خالد باطرفی» رهبر القاعده در شبه جزیره عربستان برای کمک به ارتش سعودی به استان المهره واقع در شرق یمن رفته است.
کد خبر: ۲۳۸۰۵۳
۰۹:۰۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، "صلاح بن لغیر" از رهبران شورای انتقالی جنوب یمن افزوده است: مأموریت القاعده حمایت از نقشه‌های سعودی در استان المهره از جمله حفظ گذرگاه شحن و جلوگیری از تسلط قبایل المهره بر این گذرگاه است.

بر اساس این گزارش، نیروهای سعودی روز یکشنبه سواحل استان المهره را با هدف استفاده از این نواحی برای صادرات نفت، بسته و به طور کامل به کنترل خود در آوردند.

قایق‌های نظامی عربستان نیز به سوی قایق‌های ماهیگیری اهالی تیراندازی کرده و مانع کار آن‌ها شده اند.

در همین پیوند «حمید زعنبوت» رییس کمیته معترضان علیه عربستان در المهره اعلام کرد: سعودی‌ها تلاش دارند با بستن گذرگاه «شحن» که مشرف به کشور عمان است، ورود و خروج از این گذرگاه را تحت نظر داشته و همزمان بتدریج تمامی استان را تحت کنترل کامل خود در آورند.

پیش‌تر قبایل یمنی با نظامیان سعودی که قصد تسلط بر گذرگاه مرزی شحن در استان المهره و استقرار دستگاه‌های جاسوسی در این منطقه را داشتند، درگیر شده و آنان را وادار به عقب نشینی کرده بودند.

از سال ۲۰۱۷ میلادی، استان المهره که از آن به عنوان "دروازه شرقی یمن" یاد می شود، در یک جنبش مردمی با سیاست های ریاض در تسلط بر گذرگاه مرزی «شحن» و برخی از مناطق یمن، مبارزه می کند.

این استان دارای دو بندر زمینی با عمان و دارای طولانی ترین نوار ساحلی در یمن است که ۵۶۰ کیلومتر تخمین زده می شود.

استان المهره از ماه‌ها پیش شاهد اعتراضات مختلفی در راستای مقابله با وجود نظامیان سعودی در این استان است. شهروندان و نیروهای قبایل بارها از احداث پایگاه‌های نظامی و ایجاد پست‌های ایست و بازرسی جلوگیری کرده بودند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: